آرشیو شنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۵، شماره ۵۹۱۸
سیاسی
۳
دیدگاه

ضرورت تشکیل دادگاه بین المللی عدل اسلامی

غلامرضا احمدی

بیش از یک میلیارد از نفوس کره خاکی شاهدند در گوشه گوشه کشورهای اسلامی جنایاتی توسط دشمنان قسم خورده اسلام به وقوع می پیوندد.

در عراق اشغالگران به جان و مال و نوامیس مردم تجاوز می کنند. در افغانستان و بوسنی و فلسطین و لبنان و... انواع و اقسام جرائم جنگی صورت می گیرد که نه تنها در احکام شرع انورا سلام مستحق مجازات های شدید است، بلکه هیچ یک از کنوانسیون های ژنو و عهدنامه ها و مقاوله نامه های بین المللی نمی تواند بر آن مهر تایید بزند.

بدین سبب لزوم ایجاد و استقرار دادگاه بین المللی عدل اسلامی همانند آنچه که هم اکنون به عنوان دادگاه لاهه در هلند مستقر شده است، ضروری است و برهمه دولتهای اسلامی فرض است که جنایتکارانی را تحت محاکمه و پیگرد دادگاه لاهه قرار دارند را به این محکمه تحویل دهند. هم اکنون حزب الله لبنان دو سرباز جنایتکار اسرائیلی و حماس یک نفر را در اسارت خود دارند. دولت وحشی اسرائیل نه دولت فلسطین را به رسمیت می شناسد تا این سربازان دستگیر شده اسیر جنگی محسوب شوند، نه بی گناهان و مردمان غیرنظامی که توسط سربازان اسرائیلی ربوده شده و به سیاه چال های صهیونیستی منتقل می شوند، سرباز هستند که اسیر جنگی محسوب شوند. فلذا هیچ یک از ارگانهای بین المللی همچون عفو بین الملل، صلیب سرخ و غیره بر چگونگی نگهداری آنها نظارتی ندارد و با تشکیل دادگاه بین المللی عدل اسلامی مرکب از فقها و اندیشمندان و حقوقدانان مسلمان از کشورهای مختلف می تواند شروع تازه ای از گسترش عدل را در جهان اسلام به رخ جهانیان کشید.

اکنون در لبنان و فلسطین فجیع ترین جنایات توسط رژیم صهیونیستی صورت می گیرد که با هیچ منطق و رژیم حقوقی مطرح در جهان مطابقت ندارد.

دادگاه بین المللی عدل اسلامی می تواند با در دستور کار قراردادن بررسی و رسیدگی به جنایات اسرائیل غاصب در این دو کشور، کار خود را آغاز کند.