آرشیو شنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۵، شماره ۵۹۱۸
اقتصادی
۴

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد:اعطای تسهیلات به فرهنگیان از طریق بانک سرمایه

وزیر آموزش و پرورش گفت: تلاش می کنیم سهم 40 درصدی صندوق ذخیره فرهنگیان در بانک سرمایه را تقویت کنیم و اعطای تسهیلات به فرهنگیان می تواند از طریق این بانک صورت پذیرد.

به گزارش فارس، محمود فرشیدی در مراسم افتتاح شعبه مرکزی و 8 شعبه دیگر بانک سرمایه در تهران و شهرستانها اظهار داشت: مقام معظم رهبری با ابلاغ اصل 44 به دولت اعتماد کرده و زمینه حضور بخش خصوصی را فراهم آوردند.

وی گفت: این جلوه ای از شکوه اقتصادی است که ملت ایران فرا روی خود دارد.

فرشیدی یادآور شد: صندوق ذخیره فرهنگیان سهم عمده ای در بانک سرمایه دارد و گمان می کنم آموزش و پرورش و بانک سرمایه بتوانند تعامل خوبی با یکدیگر داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش اعتبارات جاری آموزش و پرورش را 6 هزار میلیارد تومان و اعتبارات عمرانی این وزارتخانه را هزار و 400 میلیارد تومان ذکر کرد.

در این مراسم مدیرعامل بانک سرمایه نیز گفت: تا پایان سال جاری بانک سرمایه 60 شعبه افتتاح خواهد کرد که 30 شعبه آن در تهران و 30 شعبه در استانها راه اندازی خواهد شد.

رضا هدایتی اظهار داشت: بانک سرمایه پس از دو سال تلاش مسئولان و موسسین بانک در آبان ماه سال 1384 مجوز فعالیت و تاسیس را از بانک مرکزی دریافت کرد

وی گفت: نخستین شعبه بانک سرمایه فعالیت خود را 28 اسفندماه سال 84 آغاز کرد و شعبی در احمد آباد و خیابان اسد آبادی تهران نیز افتتاح شد.

مدیر عامل بانک سرمایه راه اندازی سیستم خدمات الکترونیک روز و صدور 3 میلیون کارت هوشمند ظرف 18 ماه آینده و همچنین استفاده از بانکداری مدرن و الکترونیکی همانند موبایل بانک، تلفن بانک و اینترنت بانک را ازجمله برنامه های بانک سرمایه ذکر کرد. وی تصریح کرد: امسال 10 هزار میلیارد تومان منابع جذب خواهیم کرد و 7 هزار میلیارد تومان در بخشهای مسکن و ساختمان، صنعت، بازرگانی، و خدمات در چارچوب مقررات بانک مرکزی خواهیم پرداخت.