آرشیو شنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۵، شماره ۵۹۱۸
اقتصادی
۴

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:نظام اقتصادی ایران باید تغییر پیدا کند

نظام اقتصادی ایران نیازمند چشم انداز اساسی و عزم و باور ملی است به همین منظور سیستم بروکراسی و سبک مدیریت اقتصادی در ایران باید تغییر پیدا کند.

به گزارش ایسنا، دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم پایانی هفتمین کنفرانس بین المللی مدیران کیفیت؛ ضمن بیان مطلب فوق چشم انداز 20 ساله ایران و تغییرات آن در جامعه را دستیابی به آرمانها دانست و تصریح کرد: دستیابی به آرمانها نیازمند دو عنصر مهم یعنی هم راستایی اجتماعی و ارتقای رقابت پذیری است به همین دلیل چشم انداز خود یک چالش هدفمند با وضع موجود است زیرا هر وضع موجود به این دو عنصر نیازمند است.

وی گفت: چشم انداز 20 ساله یک چالش هدفمند و مشروعی است که حکومت، سازمان، مدیر و یا رهبر با وضعیت موجود ایجاد می کند تا تغییرات هم راستایی و تغییرات رقابتی را هدایت و راهبری کند به همین دلیل چشم انداز صرفا یک افقی در آینده و یا یک وضعیت مطلوبی در آینده نیست که ما به آن سمت حرکت می کنیم بلکه در رسیدن به وضع مطلوب هم کمک می کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: چشم انداز 20 ساله رابطه مفهومی و معنایی با همه تغییرات درون سازمانی و جامعه به وجود می آورد و به همین دلیل چشم انداز به فرآیند معنابخشی و هدفمندی به فعالیت ها کمک می کند.

وی گفت: وظیفه اصلی و خطیر چشم انداز این است که همه تغییرات را معنادار و هدفمند کند در غیر این صورت ممکن است تغییرات حتی با هدف افزایش بهره وری صورت گیرد اما نتیجه معکوس در سازمان و جامعه به وجود بیاورد.