آرشیو شنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۵، شماره ۵۹۱۸
شهرستان ها
۵

آذرماه امسال صورت می گیرد:اردبیل میزبان نخستین جشنواره ملی مدیحه سرایی امام رضا (ع)

اردبیل- خبرنگار رسالت:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: آذرماه سال جاری اردبیل میزبان نخستین جشنواره ملی مدیحه سرایی امام رضا(ع) و هفتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوانان کشوری منطقه 1 خواهد بود.

اصغر تقی زاده شکیبا در گفتگو با خبرنگار ما افزود: جشنواره منطقه ای سینمای جوانان کشوری منطقه 1 با حضور 10 استان در دو بخش مسابقه و بخش جنبی با حضور کارگردانان و بازیگران کشور و استان در نیمه دوم آذرماه در اردبیل برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره با رویکرد احیای سینمای ملی و بازخوانی هویت ملی و با هدف کشف استعدادهای جوانان کشور و به منظور ایجاد زمینه مناسب برای عرضه فکر و تبادل نظر و ارج نهادن بر تولیدات دفاتر سینمای جوانان کشوری منطقه 1 به مدت 4 روز برگزار خواهد شد گفت: موضوع فیلم ها به جز بخش ویژه که موضوع آن چشم انداز سرزمین زیبای ما و پیامبر اکرم(ص) می باشد آزاد است. فیلم ها باید از فروردین ماه سال 80 تا تیرماه سال 85 تولید شده باشند و در دوره قبلی این جشنواره که در تهران برگزار شد شرکت نداشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اضافه کرد: در این جشنواره از فیلم های تولیدی سال 85 که با محوریت سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) تهیه شود به نحو مطلوب مورد حمایت قرار خواهد گرفت. شکیبا از فیلمسازان جوان خواست برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این جشنواره و دفاتر سینمایی جوانان استان واقع در اردبیل و سایر شهرستان ها مراجعه کنند و یا با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تماس بگیرند.