آرشیو شنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۵، شماره ۵۹۱۸
شهرستان ها
۲۰

توفان شن چهارصد هزار سیستانی را در خانه ها محبوس کرد

زاهدان- خبرنگار رسالت:

اگر مردم جلگه سیستان با باد و توفان زاده شده زندگی کرده و از دنیا رفته اند ولی توفان های سهمگین تیرماه که در هر هفته 4 تا 5 روز متوالی با شدت 80 تا 120 کیلومتر در ساعت می وزد بیش از چهارصد هزار نفر از ساکنین این منطقه را در خانه ها محبوس نموده است. توفان که هر ثانیه صدها هزار متر مکعب شن روان را در سطح منطقه سیستان در هوا پخش می کند موجب تعطیلی سازمان های دولتی، جلوگیری از تردد وسائط نقلیه بین شهری در مسیرهای نهبندان به زابل و زاهدان به زابل و به طور کلی قطع رفت و آمد کامیون های حامل مواد غذایی و تانکرهای سوخت شده است.

در طول چند روز اخیر صدها نفر از سالخوردگان و بیماران قلبی، ریوی و تنفسی به بیمارستان ها مراجعه نموده و این در حالی است که در بعضی از ساعات روز شدت توفان به حدی است که امکان تردد در ماشین برای رساندن بیماران به بیمارستان ها ممکن نیست.قطع آب و برق در چند روز اخیر مشکلات محبوسین خانه ها را در هوای 48 درجه بالای صفر دو چندان کرده است. متاسفانه دولت نیز که درمرداد ماه سال 81 یکی از بندهای مصوبه توسعه سیستان و بلوچستان را به مسئله اجرای پروژه های مهارشن های روان تاکید کرده بود تاکنون در این زمینه اقدامات موثری انجام نداده است.

مردم سیستان از دولت جناب احمدی نژاد انتظار دارند تا در اجرای شعار توجه به محرومین گوشه چشمی هم به زجر کشیدگان سیستانی نمایند تا با اجرای پروژه های مهار شن روان زندگی عادی در این منطقه فراهم گردد.