آرشیو شنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۵، شماره ۵۹۱۸
اجتماعی
۲۲

مدیرکل گذرنامه ناجا:زمان صدور گذرنامه های الکترونیکی سال آینده اعلام می شود

مدیرکل گذرنامه نیروی انتظامی اعلام کرد: زمان صدور گذرنامه های الکترونیکی به دلیل طولانی شدن عملیات فنی، سال آینده اعلام می شود.

سرهنگ محسن صیادیان در گفتگو با ایسنا با بیان این که عملیات پایلوتگیری و اقدامات فنی گذرنامه های الکترونیکی زمان بسیاری را به خود اختصاص می دهد، اضافه کرد: طی دو ماه گذشته مراحل کارشناسی گذرنامه های الکترونیکی انجام شده است.

به گفته مدیرکل گذرنامه ناجا، گذرنامه های الکترونیکی، آخرین و پیشرفته ترین نوع گذرنامه های دنیاست و یک کیف اطلاعاتی به شمار می رود؛ اما هنوز به تمام کشورهای جهان تعمیم نیافته است.

سرهنگ صیادیان همچنین در خصوص گذرنامه های جعلی تصریح کرد: از سال 83 که گذرنامه های جدید صادر شد تا کنون هیچ موردی از جعل در داخل و خارج کشور گزارش نشده است.

مدیرکل گذرنامه ناجا در خصوص شمار گذرنامه های صادر شده در سال جاری گفت: در سه ماهه اول امسال صدور گذرنامه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد افزایش داشته که بیشتر آنها برای سفرهای زیارتی بوده است.

سرهنگ صیادیان با تاکید بر کیفیت بسیار بالای گذرنامه های ایران، اضافه کرد: گذرنامه های صادر شده در ایران در سطح جهان از بالاترین کیفیت برخوردار بوده و بسیار معتبر است.