آرشیو شنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۵، شماره ۵۹۱۸
صفحه آخر
۲۴

«هدیه جشن سالگرد» به یکی از معتبرترین جشنواره های تئاتر عروسکی دنیا راه یافت

نمایش عروسکی “هدیه جشن سالگرد” نوشته سیدافشین هاشمی و به کارگردانی روشنک روشن در چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاترعروسکی “شارلبیل مزیه” اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار هنری ایسنا، چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاترعروسکی “شارلبیل مزیه” که از 15 تا 24 سپتامبر (شهریورماه) در مقر فعلی یونیمایی جهانی برگزار می شود، امسال بر روی تئاتر عروسکی کشورهای مدیترانه ای تمرکز کرده و قصد دارد تا افسانه ها و داستانهای قدیمی کشورهای مدیترانه ای را توسط عروسکها به تصویر بکشد و با این کار فرصت مناسبی را برای جمع شدن فرهنگهای مختلف در کنار یکدیگر فراهم می کند.

براساس همین گزارش، امسال گروه تئاتر عروسکی “باران” با نمایش “هدیه جشن سالگرد” به این جشنواره معتبر جهانی دعوت شده است و از دو ماه قبل، نام این نمایش در کاتالوگ جشنواره آورده شده است وحتی تاریخ اجرای آن نیز مشخص شده است.

جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی “شارلبیل مزیه” که هر سه سال یکبار به صورت غیر رقابتی در فرانسه برگزار می شود، بهترین جایگاه برای گردهمایی تمامی گروه های معتبر تئاتر عروسکی به حساب می آید و در مراسم اختتامیه آن به بهترین نمایش از دید تماشاگران جایزه داده می شود.