آرشیو یکشنبه ۱ امرداد ۱۳۸۵، شماره ۱۰۱۲
انرژی
۲۷

نیروگاه خورشیدی حرارتی یزد و خط لوله انتقال اتیلن احداث می شود

هیات وزیران در مصوبه ای به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داد، بازپرداخت تسهیلات اعتباری به نیروگاه خورشیدی حرارتی یزد و خط لوله انتقال اتیلن غرب را ضمانت کند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی، بر اساس این مصوبه وزارت امور اقتصادی و دارایی مجاز است بازپرداخت 100 میلیون و 560 هزار یورو تسهیلات اعتباری میان مدت و بلند مدتی که توسط سیستم بانکی کشور برای تامین مالی طرح احداث نیروگاه خورشیدی حرارتی یزد از موسسات خارجی و بین المللی اخذ می شود را تضمین کند.

بر اساس این گزارش 54 میلیون و 915هزار و 841 یورو از این تسهیلات بابت خرید تجهیزات مواد اولیه و قطعات نیمه ساخت برای ساخت توربین ژنراتور و 45 میلیون و 644هزار و 159 یورو وام تجاری بابت خرید تجهیزات مواد اولیه و لوازم یدکی نیروگاه توسط سازمان توسعه برق ایران اختصاص می یابد که باز پرداخت آن توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی تضمین شده است. بر اساس بند دیگری از این مصوبه، وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه دارد بازپرداخت تسهیلات مالی طرح خرید خط لوله انتقال اتیلن غرب کشور تا سقف 103 میلیون و 349 هزار و 250 دلار را که توسط شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی اجرا می شود، تضمین کند.

صدور ضمانتنامه توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی منوط به اعلام سیستم بانکی در خصوص رعایت مقررات ارزی و اخذ وثایق کافی و یا صدور تاییدیه توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور است.