آرشیو دوشنبه ۲ امرداد ۱۳۸۵، شماره ۱۱۶۹
ایران
۲

تازه ترین تحرکات نظامیان امریکا در نقطه مرزی اروند

خبرنگار «بازتاب» از خرمشهر گزارش داد: اشغالگران عراق، در یک ماه گذشته، بطور محسوسی تعداد نیروهای خود در مرزهای جنوبی عراق با ایران را افزایش داده اند.

بنا بر این گزارش، در دو کیلومتری مرز شلمچه، یگان مین روب ارتش امریکا به بهانه خنثی سازی مین شلمچه و تنومه عراق، در این منطقه حضور یافته و تعداد آنان از سی نفر به 65 نفر افزایش پیدا کرده است. همچنین یک جوخه نظامی انگلیس متشکل از 25 تفنگدار دریایی این کشور، در نزدیکی مرز شلمچه مستقر شده و نیروهای نظامی انگلیس در استان بصره عراق به شدت اعمال ایست و بازرسی می کنند. این اقدامات در نزدیکی های مرز ایران با شدت بیشتری صورت می گیرد.

از سوی دیگر، یگان های نظامی ارتش امریکا در ساحل اروندرود، اقدام به ساخت یک باند بالگرد دیگر، روبروی منطقه «خسروآباد» آبادان کرده اند.

امریکایی ها پیشتر، پایین تر از این منطقه و در نزدیکی دهانه اروندرود و روبروی اروندکنار ایران، دست به ساخت یک باند بالگرد زده بودند.

از سوی دیگر، برخی منابع عراقی اعلام کردند: با جابه جایی فرماندهان گارد ساحلی عراق در منطقه اروندرود، سه تن از افسران اطلاعاتی وابسته به اشغالگران عراق در این گارد ساحلی، منصوب و موظف شده اند، هرگونه تحرکات نیروهای نظامی و مرزبانی ایران را به اشغالگران عراق گزارش دهند.