آرشیو دوشنبه ۲ امرداد ۱۳۸۵، شماره ۱۱۶۹
ورزش
۱۰

خبرگزاری آلمان: سریال حضور دایی در تیم ملی به پایان رسید

در حالی که تنها دو هفته از پایان جام جهانی 2006 آلمان و قهرمانی ایتالیا می گذرد، فوتبال ایران شاهد دگرگونی های فراوانی در ساختار خود بوده است. از رفتن دادکان و برانکو گرفته تا آمدن امیر قلعه نویی و تیم دستیاران او، همه و همه در ظرف این مدت کوتاه به وقوع پیوسته است. این در حالی است که هنوز بیشتر تیم های بزرگ دنیا مربیان آینده خود را نشناخته اند.

خبرگزاری رسمی آلمان از جمله رسانه هایی است که به تغییرات و تحولات فوتبال ایران پرداخته است. در گزارش ضک ط آمده است: به نظر می رسد علی دایی پس از یکصد و چهل و هشت بار پوشیدن پیراهن تیم ملی ایران و به ثمر رساندن یکصد و نه گل ملی باید به کار خود در تیم ملی ایران پایان دهد.

امیر قلعه نویی، سرمربی جدید تیم ملی ایران در برنامه های خود برای این تیم روی این مهاجم سی و هفت ساله حساب نمی کند.

بازیکن سی و هفت ساله یی که در کارنامه بازیگری اش، حضور در تیم های بایرن مونیخ، هرتابرلین و آرمینیا بیله فلد دیده می شود.

قلعه نویی درباره دعوت نکردن از علی دایی این چنین گفت: «پس از جام جهانی تغییرات زیادی در روش بازی ما پدید خواهد آمد، برای همین علی دایی را دیگر به تیم ملی دعوت نکرده ام. »

علی دایی که دو بار عنوان بهترین گلزن دنیا را به خود اختصاص داده است، در کشورش به عنوان یکی از مقصران اصلی حذف ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی آلمان قلمداد می شود.

قلعه نویی پس از پایان بازی های جام جهانی و کناره گیری برانکو ایوانکوویچ، سرمربی تیم ملی ایران شد. امیر قلعه نویی درباره این مطلب که چه کسی به جای علی دایی سرگروه تیم ملی خواهد شد، چیزی نگفت.