آرشیو دوشنبه ۲ امرداد ۱۳۸۵، شماره ۱۱۶۹
ورزش
۱۰

جام ملت های فوتبال زنان آسیا؛اولین میزبانی استرالیا پس از پیوستن به AFC

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (ئب ث):

هشتمین دوره مسابقات جام ملت های زنان آسیا در حالی در استرالیا در حال برگزاری است که این اولین تورنمنتی است که استرالیایی ها پس از پیوستن به ئب ث میزبانی آن را برعهده دارند.

در این مسابقات 9 تیم در دو گروه شرکت می کنند که در گروه اول تیم های ژاپن، چین، ویتنام و چین تایپه و در گروه دوم کره جنوبی، استرالیا، کره شمالی، تایلند و میانمار حضور دارند.

پس از گذشت 4 روز از برگزاری این رقابت ها ژاپن با 6 امتیاز از دو بازی صدرنشین گروه اول است و کره شمالی با 7 امتیاز از 3 بازی مکان اول گروه دوم را به خود اختصاص داده است.

با توجه به اینکه سه تیم اول این تورنمنت جواز حضور در رقابت های جام جهانی زنان در سال 2007 را که قرار است در چین برگزار شود کسب می کنند صعود به مراحل بالاتر برای تمام تیم ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

تیم ملی زنان کره شمالی با کسب 3 عنوان قهرمانی در تاریخ این رقابت ها یکی از امیدهای اصلی کسب مدال طلای این تورنمنت است. استرالیایی ها که از میزبانی این تورنمنت بسیار خوشحال هستند با تدارکات وسیعی تیم خود را راهی این مسابقات کرده اند تا موفق شوند جام قهرمانی را از آن خود کنند.

با توجه به برگزاری جام ملت های آسیا در شهر آدلاید که یکی ازشهرهای بسیار بزرگ و البته کم جمعیت استرالیاست شهردار این شهر، هریسون پس از برگزاری بازی های روز اول در مراسمی باشکوه ضیافت شامی ترتیب داد تا 9 کاپیتان حاضر در این مسابقات در این مراسم میهمان او باشند. «هریسون» در پایان این مراسم هدایایی را به رسم یادبود به بازیکنان و مسوولان تیم های حاضر اهدا کرد.

گفتنی است این مسابقات تا 6 روز دیگر پایان می یابد تا در نهایت 3 تیم برتر جواز حضور در جام جهانی فوتبال زنان را کسب کنند.