آرشیو دوشنبه ۲ امرداد ۱۳۸۵، شماره ۱۱۶۹
حوادث
۱۵

پلیس تحقیق می کند؛تراول چک سرقتی چگونه به دست زن عراقی رسید؟

گروه حوادث: دستگیری مردی که قصد داشت یک تراول چک مسروقه را نقد کند پلیس را با ماجرایی پیچیده مواجه کرد.

به گزارش خبرنگار ما چند روز پیش مردی برای نقد کردن یک تراول چک 50 هزار تومان به بانک مراجعه کرد و کارمندان بانک پس از بررسی شماره این چک دریافتند تراول چک مسروقه است.

آنها پس ا ز پی بردن به این موضوع بلافاصله پلیس را در جریان قرار دادند و ماموران با دستگیری این مرد تحقیقات خود را آغاز کردند.

ماموران متوجه شدند تراول چکی که مرد مظنون قصد داشته آن را نقد کند چندی پیش در جریان دستبرد مسلحانه به یکی شعب استان گیلان بانک رفاه به سرقت رفته است.

در این میان متهم دستگیر شده اتهام سرقت تراول چک را انکار کرد و گفت: من یک مهمانخانه دارم و این چک را یک زن عراقی که چند روزی است نزد من اقامت دارد به عنوان کرایه اتاق پرداخت کرده است.

پس از اظهارات این مرد ماموران به سراغ زن عراقی رفتند و وی را تحت بازجویی قرار دادند اما این زن نیز اتهام سرقت تراول چک را انکار کرد و گفت: من ساکن سلیمانیه عراق هستم و چند روز قبل در حالی که می خواستم پسرم را برای مداوای چشم به تهران بیاورم به سراغ پسردایی ام که در سلیمانیه صرافی دارد رفتم و یک هزار دلاری به او دادم وی نیز تعدادی تراول چک به من داد و تراول 50 هزار تومانی را نیز از پسر دایی ام گرفتم.

کارآگاهان اداره اول پلیس آگاهی پس از شنیدن اظهارات این زن وی را نیز آزاد کردند و هم اکنون در حال تحقیق درباره این مساله هستند که تراول چک های سرقت شده از بانک رفاه گیلان چگونه از شهر سلیمانیه عراق سر در آورده است.