آرشیو سه‌شنبه ۳ امرداد ۱۳۸۵، شماره ۲۳۶۸۵
اخبار داخلی
۳

معاون پارلمانی این وزارتخانه خبر داد

تاکید وزارت علوم بر اجماع آزمونهای دانشگاه های آزاد و دولتی

معاون پشتیبانی و امور مجلس وزارت علوم با اشاره به مذاکرات میان وزارتخانه و مجلس در خصوص طرح ساماندهی نظام پذیرش دانشجو، گفت: محتوای طرح ساماندهی نظام پذیرش دانشجو با همکاری و کار کارشناسی وزارت علوم بررسی می شود.

دکتر سید محمد حسینی در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: وزارت علوم با هدف تسریع در روند تصویب طرح ساماندهی نظام پذیرش دانشجو، این طرح را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع کرده بود، بنابراین در صورتی که وزارت علوم با مجلس به توافق برسد، در صورت تسریع روند کار، طرح مذکور برای تصویب به مج—-لس ارایه می شود.

وی افزود:هدف این است که تغییرات مدنظر در کنکور از مهرماه به اطلاع دانش آموزان برسد تا بتوان به تدریج از سال 86 تغییرات را اعمال کرد،

همچنین تغییرات باید به اطلاع وزارت آموزش و پرورش نیز برسد تا در این رابطه برنامه ریزی های لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به تغییرات مورد نظر وزارت علوم برای ساماندهی نظام پذیرش دانشجو، خاطرنشان کرد:اعمال سوابق تحصیلی در نمره کل داوطلب، کاهش استرس و اضطراب داوطلبان و اجماع آزمونهای ورودی تمامی دانشگاه های آزاد و دولتی از تاکیدات وزارت علوم در این طرح است.

دکتر حسینی در پایان افزود: این طرح طی دو هفته آینده و پس از پایان تعطیلات مجلس با حضور نمایندگان وزارت علوم و سازمان سنجش و با استفاده از نظرات کارشناسی وزارت علوم در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی می شود.

وجود بیش از 150 موسسه آموزشی غیر مجاز در کشور

حسینی همچنین در گفتگو با مهر خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 150 موسسه آموزشی غیر مجاز در کشور وجود دارد که وزارت علوم و شورای گسترش آموزش عالی برای برخورد با آنها اختیارات لازم را دارند.

وی افزود: وزارت علوم و شورای گسترش آموزش عالی تنها مراجعی هستند که می توانند برای فعالیت موسسات آموزشی مجوز صادر کنند.

وی اضافه کرد: دانشگاه های واقع در شهرستان ها باید اقدامات و کمک های لازم را در زمینه فعالیت های غیر مجاز موسسات آموزشی به وزارت علوم ارائه دهند.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت علوم تاکید کرد: در صورتی که این موسسات با اخطارهای اولیه همچنان به فعالیت ادامه دهند، طرح موضوع در رسانه ها و مطبوعات ادامه می یابد و کماکان نام آن ها در جراید مطرح می شود.