آرشیو شنبه ۷ امرداد ۱۳۸۵، شماره ۱۱۷۳
ایران
۴

براساس نتایج یک نظرسنجی؛ اکثر انگلیسی ها مخالف حمله اسراییل به لبنان هستند

براساس تازه ترین نظرسنجی اکثر انگلیسی ها حمله نظامی علیه لبنان را محکوم کرده و معتقدند این جنگ نتایج عکس خواهد داشت. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه الوطن چاپ کویت براساس تازه ترین نظرسنجی که توسط موسسه یی وابسته به روزنامه دیلی تلگراف انگلیس صورت گرفت، اکثر کسانی که در این نظرسنجی شرکت داشتند معتقدند که عملیات نظامی اسراییل علیه لبنان، اسراییل را تبدیل به دولتی امن نخواهد کرد و تنها تعداد کمی از آنها معتقد بودند که اسراییل می تواند حزب الله و هم پیمانانش را نابود سازد. اکثر کسانی که در این نظرسنجی شرکت کردند بر این باورند که افزایش بحران کنونی حمایت های مردمی از حزب الله لبنان را در جهان افزایش می دهد. 59 درصد از کل 1633 نفری که در این نظرسنجی شرکت کردند اعلام کردند که عملکرد دولت امریکا در قبال بحران طی روزهای اخیر بسیار بد بوده است و 53 درصد نیز معتقدند تونی بلر، نخست وزیر انگلیس نیز عملکرد بسیار بدی داشته است.

اکثر کسانی که در این نظرسنجی شرکت کردند، معتقدند که اسراییل تا 10 تا 15 سال دیگر نابود خواهد شد و حملات علیه اسراییل برای همیشه ادامه خواهد داشت. از هر چهار شرکت کننده در این نظرسنجی یک نفر نیز معتقد بود که دولت اسراییل درحملاتش اعضای حزب الله را هدف قرار نداده بلکه غیر نظامیان لبنانی را مورد هدف قرار داده است. 71 درصد از کسانی که در این نظرسنجی شرکت کردند نیز معتقدند که اسراییل قادر به نابودی حزب الله نیست و تنها یک خیال واهی را در سر می پروراند.

از سوی دیگر روزنامه الوطن چاپ عربستان به نقل از استفان وول، مشاور سابق تونی بلر، نخست وزیر انگلیس نوشت: روابط محکم انگلیس و امریکا قدرت اخلاقی انگلیس را در برابر بحران ایجاد شده در خاورمیانه از بین برده است. مشاور سابق بلر ادامه داد: علت واقعی از دست دادن قدرت اخلاقی انگلیس این است که بلر معتقد است باید انگلیس دنباله رو جرج بوش باشد. این مسوول سابق دولت انگلیس افزود: دولت ما معتقد است که ما باید بخاطر جرج بوش معیارهای اخلاقی مان را کنار بگذاریم.