آرشیو شنبه ۷ امرداد ۱۳۸۵، شماره ۱۱۷۳
فرهنگ و هنر
۱۶

کوتاه کوتاه

پیکر مرحوم جعفر بزرگی شنبه تشییع می شود

مراسم تشییع پیکر مرحوم جعفر بزرگی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ساعت 9 صبح روز شنبه در مقابل خانه هنرمندان برگزار می شود.

پیت درگیر «پرونده عجیب بنجامیت باتن» می شود

براد پیت پس از مذاکره با مدیران دو استودیو پارامونت و وارنر، قرارداد بازی در فیلم پرونده عجیب بنجامین باتن به کارگردانی دیوید فینچر را امضا کرد.

پیت متعهد شد پس از اتمام بازی در فیلم سیزده یار اوشن به کارگردانی استیون سودربرگ، برای حضور در پروژه پرونده عجیب بنجامین باتن در برابر دوربین قرار بگیرد. براد پیت در فیلم پرونده عجیب بنجامین باتن بار دیگر با دیوید فینچر، کارگردان فیلم باشگاه مشتزنی، به همکاری می پردازد. کیت بلنچت، هنرپیشه همبازی پیت در فیلم بابل، در این اثر نیز نقش مقابل وی را بازی می کند.

برگزیدگان جایزه گلستان سه روز قبل از اعلام انتخاب می شوند

نفرات برگزیده سومین دوره جایزه عکس مطبوعاتی سه روز پیش از برگزاری جایزه از میان عکس های برگزیده مشخص می شوند. لیلی گلستان دبیر جایزه و از اعضای شورای سیاستگذاری سومین دوره جایزه عکس مطبوعاتی کاوه گلستان با بیان تغییر زمان انتخاب سه نفر عکاس برگزیده این دوره به میراث خبر گفت: «براساس تصمیم هیات داوران این دوره از جایزه قرار شد تا عکس های برگزیده سه روز پیش از جایزه با حضور همه داوران انتخاب و در روز 6 آبان ماه معرفی شوند.این تصمیم به دلیل عدم حضور خانم داویدعکاس آلمانی است. داوران این دوره تصمیم دارند تا ایشان هم در زمان انتخاب آثار برگزیده حضور داشته باشد.»

رییس جمهور شیلی جایزه نرودا را به شاعر پرویی داد

کتاب «کارلوس بلی»، شاعر پرویی روز چهارشنبه به مناسبت صد و دومین سالگرد تولد پابلو نرودا در شیلی، جایزه ادبی پابلو نرودا را از دستان میشله باشلت، رییس جمهور شیلی دریافت کرد. هیات داوران این جایزه که ریاست آن را خوزه وینشتین، وزیر فرهنگ شیلی بر عهده دارد، در ماه مارس امسال، «بلی» 79 ساله را به عنوان برنده این جایزه انتخاب کرد. ششمین دوره اردوی موسیقی ایرانی زیر نظر مجید درخشانی سرپرست گروه موسیقی خورشید، برای ایرانیان مقیم اروپا برپا می شود. این اردوی موسیقی ایرانی زیر نظر مجید درخشانی، آهنگساز و نوازنده تار و سرپرست گروه موسیقی خورشید شهریور ماه 85 در شهر ماینس در حوالی بن در آلمان برپا می شود.