آرشیو یکشنبه ۸ امرداد ۱۳۸۵، شماره ۸۲۱
احزاب
۱۰
مجمع روحانیون مبارز

محدود کردن جریانات سیاسی

«پیش بینی ضوابط برای کاندیدای ریاست جمهوری کار درستی است اما این مسئله که بخواهیم تائید کاندیداها را به عناصری که شائبه برخورد جناحی و سیاسی دارند، بسپاریم و جریانات سیاسی از این طریق بتوانند رقبای خود را حذف کنند- درست مانند انتخابات مجلس خبرگان که اعضای شورای نگهبان به عنوان کاندیدا، رقبای خود را گزینش می کنند- کار درستی نیست.»

سید عبدالواحد موسوی لاری عضو مجمع روحانیون مبارز در پی تشریح جزئیات لایحه نظام جامع انتخابات با بیان مطلب فوق در واکنش به این بند از لایحه که براساس آن نیروی مقاومت بسیج در هر حوزه انتخابیه مسئول ارزیابی گزارش های مردمی و ارسال آن به هیات های نظارت و اجرایی شده است، گفت: این کار به معنای واگذاری انتخابات به نیروهای مسلح و گذاشتن فیلتر برای جلوگیری از ورود افرادی به عرصه انتخابات است که مورد تائید برخی جریانات نیستند.

موسوی لاری اظهار داشت: نیروی مقاومت بسیج یکی از نهادهای نظامی است. این کارها خلاف قانون و فرمایشات امام راحل است و نباید انتخابات به جریانات و تشکل های نظامی سپرده شود. وی درخصوص برگزاری همزمان انتخابات شوراها و مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: تصویب برگزاری همزمان انتخابات شوراها و مجلس خبرگان نوعی محدود کردن جریانات سیاسی کشور تلقی می شود.

موسوی لاری افزود: این حرکت از ابتدا مورد تائید اصلاح طلبان نبود و این همزمانی به نوعی محدود کردن جریانات سیاسی تلقی می شود. وی تصریح کرد: آنهایی که با یک دستور می توانند وارد صحنه شوند، آمادگی این تجمیع و برگزاری زودهنگام انتخابات شوراها را دارند اما تشکل هایی که به هماهنگی و رایزنی برای رسیدن به وحدت و انسجام و بررسی شرایط نحوه حضور خود نیاز دارند، با مشکل مواجه خواهند شد.

موسوی لاری در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا مجمع روحانیون مبارز در انتخابات شوراها کاندیدا معرفی خواهد کرد، گفت: ما در تمام عرصه های انتخاباتی- چنانچه شرایط فراهم باشد- به صورت فعال حضور خواهیم یافت و نسبت به معرفی کاندیداها اقدام خواهیم کرد. وی افزود: با توجه به شرایط پیش آمده، به احتمال زیاد تشکل های موجود کشور برنامه های خود را تدوین و تدابیر لازم را در این زمینه اتخاذ خواهند کرد.