آرشیو سه‌شنبه ۱۰ امرداد ۱۳۸۵، شماره ۱۱۷۶
بازار سرمایه
۸

رونق بورس در ماه های آتی

گروه بازار سرمایه: در معاملات دیروز بورس اوراق بهادار تهران تعداد 115 میلیون سهم به ارزش 220 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت و شاخص تالار فرعی یک واحد کاهش، تالار اصلی 7\3 واحد افزایش و شاخص کل بیش از 6\2 واحد افزایش یافتند.

در تالار اصلی شرکت های سرمایه گذار سپه، سرمایه گذاری پتروشیمی، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، پتروشیمی خارک و تراکتورسازی و در تالار فرعی شرکت ملی سرب و روی، توسعه صنعتی، آذر آب و هپکو بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

ارزش معاملات با افزایش چشمگیری نسبت به روزهای گذشته باعث جلب توجه سرمایه گذاران به بازار شده است. پس از رشد چشمگیر قیمت سهام شرکت های داروسازی، اکنون شرکت های تولید کننده سنگ آهن و فلز روی و همچنین شرکت تولید کننده مواد شیمیایی و پتروشیمی مورد استقبال گسترده سهامداران قرار گرفتند.به دنبال ا یجاد جو آرام و به دور از تنش بر فضای بورس، سهامداران ترجیح می دهند که سرمایه خود را در بورس اوراق بهادار سرمایه گذاری کنند.هر چند هنوز تا دوره رونق افزایش شاخصها فاصله زیادی وجود دارد اما روند رو به رشد ارزش معاملات حاکی از این است که ماه های بسیار خوبی در انتظار بازار است.