آرشیو سه‌شنبه ۱۰ امرداد ۱۳۸۵، شماره ۱۱۷۶
فرهنگ و هنر
۱۲

آن لاین

تدوینگر «تنبل قهرمان» درگذشت

ایرج گل افشان تدوین گر برجسته سینمای ایران، در اثر ایست قلبی درگذشت. گل افشان تدوین نزدیک به 100 فیلم سینمایی را در کارنامه کاریش ثبت کرده است که از آن جمله می توان به فیلمهای یاران، شاهرگ، لبه تیغ، زخمه، سمندر، دبیرستان، محموله، شنگول و منگول، جدال بزرگ، گل ها و گلوله ها، انفجار در اتاق عمل، همسر، تاواریش، می خواهم زنده بمانم، مرضیه، طالع سعد، یکی بود یکی نبود و... اشاره کرد، اخیرا نیز فیلم زن بدلی و حشره را تدوین کرده است. وی 9 جایزه در رشته آنونس و یک جایزه در رشته تدوین برای فیلم همسر دریافت کرده است. مراسم تشییع پیکر مرحوم ایرج گل افشان تدوین گر پیشکسوت سینمای ایران روزچهارشنبه 11 مرداد ماه از مقابل خانه سینما به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا انجام خواهد شد.

«خندستان ماتمیان» در تالار مولوی

«خندستان ماتیمان» به کارگردانی بهاره سپاهی هر روز ساعت 30:17 در سالن اصلی تالار مولوی اجرا می شود. نوید جهان زاده، مجید رحمتی و بنفشه نجاتی در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.

این نمایش داستان جوانی است که پس از فوت پدرش درصدد برگزاری مجلس سوگواری بر می آید، در این بین فردی که خود را متخصا سخنرانی های چندمنظوره معرفی می کند، وارد می شود و...اجرای امروز این نمایش ویژه خبرنگاران و هنرمندان است.

«شام عروسی»

پیشتاز فروش فیلم های تابستانی است

فیلم سینمایی شام عروسی به کارگردانی ابراهیم وحیدزاده در میان فیلم های اکران تابستانی سینماهای تهران جلودار است و در صورت پایین نیامدن کف فروش، پرفروشترین فیلم این فصل می شود.به گزارش مهر، فیلم شام عروسی به عنوان پنجمین ساخته وحیدزاده داستان مردی به نام باهر است که در آستانه ورشکستگی مالی و از دست دادن کارخانه پدر زنش با مراسم ازدواج دخترش مواجه می شود. نیکی کریمی، امین حیایی، مارال فرجاد، پویا امینی و محمدرضا گلزار تعدادی از بازیگران این فیلم هستند.

این فیلم که در حال حاضر 18 سالن سینمای تهران را در اختیار دارد، در 24 روز به فروش 364 میلیون تومان دست پیدا کرده است.