آرشیو سه‌شنبه ۱۰ امرداد ۱۳۸۵، شماره ۵۹۲۷
شهرستان ها
۲۰

مدیر کل تعاون روستایی استان اردبیل:از 75 مرکز خرید گندم استان اردبیل 24 مرکز فاقد انبار است

اردبیل- خبرنگار رسالت

مدیر کل تعاون روستایی استان اردبیل گفت: از 75 مرکز خرید گندم این استان 24 مرکز فاقد انبار است و ما مجبور به جمع آوری محصول در فضای باز هستیم.

عسگر تقوامنش در گفتگو با خبرنگار ما افزود: امسال ما برای اولین بار موفق شدیم در مدت حداکثر دو روز بهاء گندم خریداری شده را پرداخت کنیم هر چند متاسفانه امسال به دلیل کارشکنی های صورت گرفته از مرکز برای اولین بار مشکل خرید به استانداری کشیده شد. وی گفت: به دلیل اینکه اکثر کشاورزان خرده پا هستند در فروش محصولات خود با مشکلاتی مواجه می باشند و عدم خرید مراکز باعث دخالت دلالان و واسطه گران در این امر شده است.

وی در ادامه افزود: علی رغم منع قانونی در جمع آوری گندم در فضای آزاد به دلیل کمبود سیلو و انبار ما مجبور به این کار هستیم و باید در جهت پرداخت کرایه حمل گندم به استانهای همجوار وزارت بازرگانی مساعدت لازم را انجام دهد.

تقوامنش با اشاره به حمل 18 هزار تن گندم به سیلوهای خارج استان اردبیل تصریح کرد: هم اکنون 3 هزار تن محصول گندم خریداری شده کشاورزان در فضای باز نگهداری می شود و مسئولین باید تکلیف انبار و سیلوی مسقف را روشن کنند.

وی از ساخت انبار مکانیزه دراستان اردبیل خبر داد و گفت: ساخت دو انبار مکانیزه یک هزار تن هم اکنون در آق بلاغ و خلخال با 70 درصد پیشرفت در حال انجام است وامسال از محل اعتبارات استان 94 میلیون تومان به این امر اختصاص یافته است.