آرشیو یکشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۸۵، شماره ۲۴۸
بازار سرمایه
۹
تالار در دو دقیقه

صعود بدون توقف

اولین روز هفته، روزی پر رونق بود. شاید سهامدارانی که در صف خرید 10میلیونی معادن و فلزات قرار داشتند تصور نمی کردند که 000ر890ر15 سهم این شرکت در لحظات پایانی دادوستد شود. جالب این که بلوک های فروش دو میلیونی مانند کره ای که بر تابه ای داغ افتاده باشد ناپدید شدند و در زمان اتمام ساعات معاملات صف خریدی 000ر980 سهمی کفه خرید را سنگین کرد. ظاهراهدف قیمتی 380 تا 400 تومانی برای آن دور از واقعیت به نظر نمی رسد.

فرآوری مواد معدنی هم تقریباشرایط مشابهی داشت. بعد از مدتی از شروع ساعت معاملات حجم عرضه آن پله پله افزایش یافت تا جایی که صف خرید کاملااز بین رفت ولی مانند دفعات پیش باز هم خریداران به فروشندگان غلبه کرده و 000ر162 سهم بر روی درصد مثبت آن بدون عرضه باقی ماند.

آغاز معاملات ایران ارقام هم همانطور که پیش بینی شده بود با صف خریدی 000ر300 تایی بود که در انتها پس از معامله 000ر40 برگه سهم، 000ر377 تقاضا در درصد مثبت باقی ماند و ظاهراروند رو به رشد آن ادامه دار خواهد بود.

کربن ایران هم در میان زمان معاملات مورد اقبال بازار قرار گرفت و هیچ فروشنده ای حاضر به عرضه صف خرید 000ر721ر1 سهمی آن نشد. از لحاظ تکنیکی هم این سهم در پایین ترین حد قیمتی است و ممکن است روند رو به رشد آن ادامه دار باشد.

ظاهرانقدینگی مناسبی که در اختیار برخی شرکت های سرمایه گذاری است شتابی دو چندان را به رشد قیمت سهام پاره ای از شرکت ها داده است و مردم نیز از لحاظ روانی با سطوح بالای قیمت آن ها _کنار آمده اند و بدون انتظار توقف رشد قیمت ها خریداران حقوقی را یاری می کنند.

نکته مهم دیگر در بازار آن که تعدادی از حقوقی ها به آرامی مشغول خرید سهام تراکتورسازی ایران هستند شاید پس از چند روز رشد قیمت این سهم نیز آغاز شود.

در این روز سهام 142 شرکت مورد معامله _قرار گرفتند که 9 شرکت بدون تغییر قیمت، 60 شرکت با افزایش و 73 شرکت با کاهش قیمت مواجه شدند.