آرشیو دوشنبه ۲۳ امرداد ۱۳۸۵، شماره ۵۹۳۷
سیاسی
۲

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار گروه تحقیقات ضایعات نخاعی:درمان ضایعات نخاعی نتیجه نظریه پردازی دانشمندان ایرانی است

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: از ویژگی های برجسته تحقیقات مربوط به درمان ضایعات نخاعی،نظریه پردازی دانشمندان ایرانی در این بخش است.

به گزارش خبرگزاری فارس، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار گروه تحقیقات ضایعات نخاعی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و رئیس مرکز تحقیقات فناوری ریاست جمهوری، ضمن قدردانی از دستاورد بزرگ علمی و تحقیقاتی این مجموعه در درمان ضایعات نخاعی تاکید کردند:هر اقدامی که برای بیرون آمدن کشور از محیط سکون، رکود و عقب افتادگی تحمیلی سالیان متمادی انجام شود،تلاشی مجاهدت آمیز و جزو با ارزش ترین کارها در نزد خداوند است. ایشان، پشتوانه تحقیقاتی و نظریه پردازی این دستاورد علمی را بسیار با اهمیت خواندند و افزودند: کشور علاوه بر کارهای تحقیقاتی مترتب بر نظریه های علمی دنیا، نیازمند سرمایه گذاری بیش از پیش بر علوم پایه و نظریه پردازی است که از ویژگی های برجسته تحقیقات مربوط به درمان ضایعات نخاعی نیز، نظریه پردازی دانشمندان ایرانی در این بخش است.

در آغاز این دیدار آقای صابری مجری طرح و مدیرگروه تحقیقاتی درمان ضایعات نخاعی و خانم دکتر فیروزی استاد بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران و از اعضای گروه تحقیقاتی گزارشی از مراحل مختلف اجرای این طرح ارائه کردند. در این طرح تحقیقاتی از سلولهای شوان که بخشی از سلولهای دستگاه عصبی است، پس از کشت و آماده سازی برای ترمیم ضایعات نخاعی استفاده می شود.