آرشیو دوشنبه ۲۳ امرداد ۱۳۸۵، شماره ۵۹۳۷
شهرستان ها
۲۰

استاندار گلستان:940 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در استان گلستان مصوب شد

گرگان- خبرنگار رسالت:

استاندار گلستان گفت: بیش از 940 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در این استان مصوب شده و صاحبان طرح ها برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند.

دکتر “علی محمد شاعری” در جمع خبرنگاران افزود: با اجرایی شدن این طرح ها 12 هزار و 800 شغل از 20 هزار شغل وعده داده شده در استان گلستان محقق می شود. وی تصریح کرد: از مجموع طرح های مصوب، دو هزار و 831 طرح متعلق به بخش های کشاورزی، صنعتی و خدماتی است.

دکتر شاعری ادامه داد: برای اجرای طرح های یاد شده حدود 570 میلیارد ریال تسهیلات اختصاص یافته که با اجرای آن چهار هزار و 800 شغل ایجاد می شود.

وی یادآور شد: در بخش مسکن روستایی و شهری نیز هفت هزار و 500 طرح مصوب شده و 475 میلیارد ریال تسهیلات برای هشت هزار شغل اختصاص یافته است.

استاندار گلستان با تاکید بر توجه به نوسازی روستاهای استان گلستان افزود: امسال 13 هزار و 500 واحد مسکن روستایی با اعتبار 700 میلیارد ریال تسهیلات در روستاهای گلستان ایجاد می شود.

دکتر شاعری خاطرنشان ساخت: در یک اقدام 10 ساله، همه ساختمان های روستایی مقاوم سازی می شوند.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات تمام پروژه های سال 84 جذب و تمام بدهی پیمانکاران سال قبل پرداخت شده است افزود: امسال تمام موافقتنامه های پروژه های 85 در دو ماهه اول مبادله شده، در حالی که در سال های گذشته موافقتنامه ها تا شهریور یا بعضا به سال بعد موکول می شد.

استاندار گلستان همچنین در همایش اشتغال کلاله گفت: تا کنون 600 میلیارد ریال طرح اشتغالزا در این استان به تصویب نهایی رسیده است.

وی افزود: دولت تمام تلاش خود را برای رفع بیکاری با کمک به ایجاد شغل آغاز کرده است.

به گفته وی، افراد جویای کار باید با فراگیری مهارت و دریافت مجوز کار به دنبال ارائه طرح و دریافت تسهیلات باشند.

استاندار گلستان ادامه داد: سال گذشته پرداخت وام سه ماه به طول انجامید ولی امسال پرداختها به 45 روز کاهش یافته است و برای پرداخت تسهیلات 20 تا 30 درصد آورده لازم بود که این رقم برای تسهیل در روند اجرای طرحهای اشتغالزایی به 10 درصد کاهش یافته است.