آرشیو سه‌شنبه ۲۴ امرداد ۱۳۸۵، شماره ۵۹۳۸
سیاسی
۳

امام جمعه موقت تهران: اسطوره شکست ناپذیری اسرائیل در دنیا شکست

امام جمعه موقت تهران گفت: افزایش نفرت جهانی علیه اسرائیل مهمترین دستاورد جنگ لبنان بوده و این جنگ به وضوح ثابت کرد که اسرائیل برابر با قساوت قلب و وحشیگری است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید احمد خاتمی افزود: این جنگ باعث از بین رفتن وحدت مثال زدنی صهیونیست ها شد و وحدت پوشالی آنان فرو ریخت.

وی اضافه کرد: بی حیثیتی اسرائیل در دنیا و بدبینی مردم به دولتمردان خویش از دیگر ثمرات جنگ لبنان بوده است. وی به جنگ 40 ساله اسرائیل اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: امروز اسرائیل با دارا بودن تمام سلاح های پیشرفته از ادامه جنگ ناتوان شده و راز آن وجود شخصیتی همچون سیدحسن نصرالله در راس این حزب است. مدرس حوزه علمیه قم دارا بودن فرهنگ عاشورایی و فرهنگ دینی و شهادت را دو خصیصه مهم رزمندگان حزب الله دانست و یادآور شد، نبرد 33 روزه اسطوره شکست ناپذیری اسرائیل در دنیا را شکست به طوری که حزب الله زهرچشمی از اسرائیل گرفت که در تاریخ جعلی صهیونیست ها بی سابقه بوده است.

وی با بیان این که در این جنگ آمریکا در حسرت تشکیل خاورمیانه بزرگ ماند ابراز امیدواری کرد: خاورمیانه جدیدی با محوریت آرمانی ایرانی شکل بگیرد.

وی با تحسین مقاومت شجاعانه حزب الله آن را مایه شرمندگی سران ممالک عربی و محبوبیت نصرالله ارزیابی کرد و گفت: جنگ لبنان حزب الله را به عنوان سند افتخاری برای جهان تشیع معرفی کرد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه به مسئله آتش بس اشاره کرد و اظهار داشت: ما به این آتش بس اعتمادی نداریم زیرا بارها اسرائیل عدم پایبندی خود را به قوانین بین الملل نشان داده است، اما به جهت اینکه مردم مظلوم و بی پناه لبنان و فلسطین به صلح می رسند خوشحال هستم.

وی در پایان افزود: تنها پیروز جنگ حزب الله است.