آرشیو سه‌شنبه ۲۴ امرداد ۱۳۸۵، شماره ۵۹۳۸
شهرستان ها
۶

از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوجبلاغ مراسم گرامیداشت روز خبرنگار برگزار شد

ساوجبلاغ- خبرنگار رسالت:

بسیاری از مسائلی که مسئولان از آن غافلند، شم تیزبین خبرنگاران آنها را رصد می کند.

مطلب فوق را فرماندار ساوجبلاغ در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار و یادبود شهید عرصه خبری محمود صارمی ایراد کرد. وی گفت: آنچه را که مسئولان از آن بی خبر هستند با هوشیاری و دقت نظر خبرنگاران مورد توجه قرار می گیرد. سید محمد میربزرگی با عنوان اینکه خبرنگاران سختی ها را تحمل می کنند، لذتها وغمها را می بینند و در غم و شادی مردم سهیم هستند، گفت: این نقش باعث می شود تا خبرنگاران در بطن جامعه قرار گیرند و با تعهد و دلسوزی که دارند در جهت اعتلا، رشد و شکوفایی و رفع کمبودها قدم بردارند. وی تصریح کرد: خبرنگار با هر زبان ممکن از قبیل طنز و جدی، نقد، کنایه، تحلیل، تصویر و حتی با سکوت حرف خود را بیان می کند و با خلاقیتهایی که در این عرصه وجود دارد باید به فکر اصلاح و تعالی باشد. فرماندار ساوجبلاغ خاطرنشان کرد: در مقطع زمانی کنونی بیش از گذشته به نقش خبرنگاران نیاز داریم. وی همچنین صداقت درگفتار را ضرورت یک کار حرفه ای به ویژه در عرصه اطلاع رسانی دانست و افزود: صداقت و تعهد عامل بازدارنده از کجروی ها و جنجال آفرینیهای بیهوده است.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام عبدالله رزاقی رئیس ادره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوجبلاغ نیز با ایراد سخنانی خبرنگاران را نقش آفرینان عرصه های مختلف اجتماعی توصیف کرد و گفت: اگر نقش بارز خبرنگاران نبود، نقص بسیار بزرگی در جامعه به وجود می آمد.

وی خبرنگاران را منشا خدمات ارزشمند دانست و افزود: کشف حقایق و بازگویی آنچه در جامعه امروزی ما می گذرد از وظایف خطیر این قشر است. حجت الاسلام رزاقی در ادامه با محکوم کردن جنایات رژیم اشغالگر قدس در فلسطین و لبنان گفت: از وظایف همه فعالان عرصه خبری است که جنایات صهیونیستها و کشتار زنان و کودکان بی دفاع در لبنان و فلسطین را به گوش جهانیان برسانند تا شاید وجدانهای خفته سایر دولتها و مدعیان حقوق بشر بیدار شود.

شایان ذکر است در خاتمه مراسم لوح سپاس و هدایایی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوجبلاغ به خبرنگاران حاضر اهدا شد.