آرشیو سه‌شنبه ۲۴ امرداد ۱۳۸۵، شماره ۵۹۳۸
شهرستان ها
۶

در اردبیل صورت گرفت

برپایی مراسم روز خبرنگار با یک روز تاخیر و گلایه های فراوان

اردبیل- خبرنگار رسالت:

مراسم روز خبرنگار با یک روز تاخیر و همراه با گلایه ها و دلخوریهای فراوان در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار شد.

این مراسم با یک ساعت تاخیر و عدم حضور مسئولان و مدیران اجرایی استان به استثنای استاندار، مدیرکل امور اجتماعی استانداری و حسن نوعی اقدام نماینده مردم اردبیل در فضای اعتراض وناخرسند برگزار شد.

در این مراسم استاندار اردبیل در سخنانی بااشاره به حفظ جامعیت مسئولیت و رسالت خبرگزاری گفت: ما به عنوان نمایندگان دولت انتظار تعریف و تمجید کارها و اقدامات و نیز عملکرد مدیران دولت نهم را نداریم و انتظار داریم با حفظ جامعیت و حفظ شان و انصاف ما را نقد وارزیابی کنید تا رسالت خطیر شما حفظ شود هم ما خود را اصلاح کنیم.علی نیکزاد با ضروری خواندن راه اندازی خانه مطبوعات استان و انتخاب شورای مرکزی از آمادگی مدیران، استاندار و معاونین استانداری درتعامل ماهانه با اهالی قلم واندیشه خبر داد و افزود: دور از انصاف است که خبرنگاران رسالت خود را با غرض ورزی حزبی و جناحی آلوده کنند. در این جلسه حسن نوعی اقدم نماینده مردم اردبیل در مجلس نیز گفت: کنترل و نظارت دو سویه از طرف دولت و خبرنگاران در بالا رفتن کیفیت مطبوعات و حرکت به سمت ارزشیابی مثبت و مطلوب بسیار موثر است.

وی افزود: امانتداری اصلی ترین رسالت خبرنگار است و علاوه بر آن حسن نیست، صداقت در گفتار، روانی انشای مطلب و قدرت تحلیل و عدم دخالت نظرات شخصی از دیگر ویژگی های یک خبرنگار خوب و ارزشمند است.وی با اشاره به مشکلات خبرنگاران از جمله عدم امنیت شغلی، عدم بیمه خبرنگاران، عدم تامین مسکن و عدم کفاف سهمیه کاغذ و تسهیلات بانکی نسبت به رفع آنها قول مساعد داد. گفتنی است در این مراسم چهار نفر از خبرنگاران نشریات محلی و خبرگزاریهای فعال به بیان مشکلات، تنگناها و گلایه از عدم معیار مشخص در انتخاب خبرنگار نمونه پرداختند و خبرنگاران به خاطر بعضی تبعیضها و اعتراض به نحوه برگزاری مراسم انتخاب خبرنگاران نمونه از رفتن به روی سن و دریافت جایزه خودداری کردند. لذا با توجه به شرایط موجود با دستور استاندار قرار شد به زودی با برگزاری جشنواره خبرنگاران از خبرنگاران فعال و ساعی استان تجلیل شود.