آرشیو سه‌شنبه ۲۴ امرداد ۱۳۸۵، شماره ۵۹۳۸
بین الملل
۲۱

ادامه انتقال بمب های لیزری از آمریکا به قطر برای اسرائیل

منابع آگاه از ادامه انتقال بمب های هوشمند لیزری از پایگاه نظامیانآمریکایی در قطر به اسرئیل خبر دادند.

به گزارش منابع خبری، منابع مطلع افزودند، در یک ماه گذشته ده ها فروند هواپیمای وای سی 14و15وسی 5گالاکسی محموله های بمب های سنگین وهوشمند لیزری را ازآمریکا به پایگاه الحمید قطر منتقل کردند و از طریق این کشور عربی این بمب ها به اسرائیل ارسال شد تا در بمباران لبنان استفاده شود.

بنابراین گزارش، با وجود پذیرش قطعنامه1701از سوی اسرئیل و برقراری آتش بس، کار انتقال بمب های هوشمندلیزری از قطر به اسرئیل همچنان ادامه دارد.

این منابع افزودند، دو فروند هواپیمای پیشرفته اف 22 نیز که در ماموریت های عراق برای ارتش آمریکا بکار گرفته می شدند از پایگاه هوایی الجابریه کویت ماموریت انتقال سلاحهای هوشمند را به اسرائیل به عهده دارند.

هفته گذشته سازمان عفو بین الملل از مقامات قطر خواست اجازه ندهند، سلاحهای آمریکایی از طریق این کشور به دست رژیم صهیونیستی برسد.

نیکول شویری سخنگوی سازمان عفو بین الملل اعلام کرد، این سازمان از شورای امنیت خواسته است،از اعضاء این سازمان بخواهد،از دادن سلاح به اسرائیل خودداری کند،اما قطر هنوز پاسخ نامه این سازمان،درباره اجازه به هواپیماهای حامل سلاح برای پرواز از این کشور به تل آویو را نداده است.