آرشیو سه‌شنبه ۲۴ امرداد ۱۳۸۵، شماره ۲۵۰
بازار سرمایه
۹
تالار در دو دقیقه

مرزهای حساس بازار

روز دوشنبه برای تمام شرکت ها یکسان نبود. تعدادی بعد از شوک فروش دیروز به حالت عادی خود بازگشتند و حتی با صف خرید مواجه شدند، از این گروه می توان تراکتورسازی ایران و ایران ارقام را نام برد. گروه دیگر هم به همان روند منفی خود ادامه دادند و معاملات آن ها عمدتابر روی درصد منفی انجام شد که در پایان معاملات صف فروش بر روی سیستم باقی ماند که در این گروه می توان به ملی سرب و روی و معادن فلزات اشاره کرد.اما در این روز نکته دیگری که از همان ابتدای صبح جلب توجه می کرد، صف های خریدی بود که برای شرکت های خودرویی از قبیل_ ایرانخودرو، محورخودرو و مهرکام پارس تشکیل شدند و سایر شرکت های خودرویی هم تحت تاثیر آن ها در قیمت بالا و دو درصد مثبت معامله شدند.

گفته می شود، علت این تقاضای شدید، تفاهم این شرکت ها برای فروش سهام بانک پارسیان خود به یک بانک بحرینی و دو مشتری دیگر از این کشور است.

در همین راستا; بانک پارسیان هم مورد اقبال قرار گرفت و صف خرید سنگینی برای آن تشکیل شد که در پایان معاملات 000ر230ر8 سهم در طرف تقاضای آن باقی ماند.از لحاظ تکنیکالی شاخص کل و اکثر شرکت ها در مرزهای تعیینکننده ای قرار گرفته اند. اگر خطوط Support پرقدرت عمل کنند و Resistance ها شکسته شوند بازار به سمت بالا حرکت خواهد کرد و اگر این اتفاق رخ ندهد، احتمال برگشت چندین درصدی بازار وجود دارد.

هفته آینده بسیار تعیینکننده خواهد بود.

در این روز سهام 150 شرکت مورد معامله قرار گرفتند که 17 شرکت بدون تغییر قیمت، 66 شرکت با افزایش و 67 شرکت با کاهش قیمت مواجه شدند.