آرشیو سه‌شنبه ۲۴ امرداد ۱۳۸۵، شماره ۵۹۳۸
صفحه آخر
۲۴

با حضور اندیشمندان 45 کشور جهان؛نوزدهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران برگزار می شود

نوزدهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با موضوع “مسلمانان در کشورهای غیراسلامی” به منظور بررسی حقوق، وظایف، مشکلات و راهکارها، 29 الی 31 مرداد ماه (20 تا 22 آگوست) از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در تهران برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در این کنفرانس که همزمان با مبعث حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) برگزار می شود، جمع کثیری از متفکران، اندیشمندان و شخصیتهای برجسته علمی و فرهنگی و اعضای مجمع عمومی از 45 کشور جهان شرکت خواهند داشت.

نقش جهان اسلام در حمایت از مسائل اقلیتهای مسلمانان و حل مشکلات آنان، دیدگاه اسلام نسبت به حقوق و وظایف اقلیتها در کشورهای غیر اسلامی، تعامل بین اقلیتهای مسلمان و جهان اسلام و موقعیت و نقش مسلمانان در نقاط مختلف جهان از دیگر موضوعات مورد بحث در نوزدهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی است.

متفکران شرکت کننده در این کنفرانس از کشورهای عمان، لبنان، فرانسه، هندوستان، استرالیا، تایلند، آذربایجان، دانمارک، اردن، چین، لیبی و عراق هستند که طی روزهای 29 تا 31 در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی حضور می یابند. خاطر نشان می شود، همزمان با این کنفرانس، هفته گرامیداشت مساجد 29 مرداد تا 5 شهریور با حضور ائمه جماعات کشورهای اسلامی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می شود.