آرشیو سه‌شنبه ۲۴ امرداد ۱۳۸۵، شماره ۲۵۰
صفحه آخر
۲۰
کتابخانه

طراحی نظم

«طراحی نظم به شیوه فنگ شویی» عنوان کتابی است از «کارن کینگستون» و ترجمه گیتی خوشدل که به چاپ ششم رسیده است.

«فنگ شویی»، اصطلاحی چینی است به معنی توانایی ایجاد تعادل و هماهنگی در جریان طبیعی انرژی های پیرامونمان تا در زندگی مان تاثیراتی سودمند پدید آوریم. از مهم ترین راه های ایجاد این تعادل در این روش، معمولاشیوه چیدمان وسایل زندگی و محل کار و... عنوان می شود. در این کتاب هم بیش تر از همین موضوع و رهایی از «انباشتگی» سخن گفته می شود. انباشتگی یا درهم ریختگی هم در کتاب این گونه تعریف می شود: «هرگونه بی نظمی و در هم برهمی یا نگهداری انبوهی از اشیای غیر لازم و مواد زاید، برسر جریان نرم و هموار و آزادانه انرژی پیرامون یک فضا مانع ایجاد می کند. ا ین امر نیز به نوبه خود، در زندگی ساکنان آن مکان اغتشاش و گرفتگی تولید می کند... انباشتگی یعنی تلنبار کردن; ریشه انگلیسی این واژه نیز یعنی بستن و دلمه شدن مانند انعقاد خون. در واقع، مفهوم این بستگی یعنی گیر کردن و _گیرافتادگی هرچه تمام تر.

انباشتگی زمانی ایجاد می شود که انرژی وجودتان راکد و ایستاست. انرژی وجودتان نیز زمانی راکد و ایستا می شود که انباشتگی به وجود آمده باشد...»

کتاب در سه بخش مفهوم انباشتگی، تشخیص انباشتگی و پالایش انباشتگی و در 186 صفحه منتشر شده است.

کتاب طراحی نظم به شیوه فنگ شویی همچون آثار پیرامونی فنگ شویی از کتاب های عامه پسند و پرفروش است که چاپ نخستین آن در سال 1379 و چاپ ششم آن در سال 85 با تیراژ 5000 نسخه و توسط نشر پیکان روانه بازار شده است. بهای چاپ ششم این کتاب 1900 تومان است.