نقدی بر قرائت های کثیر از دین از منظر آیت الله مصباح یزدی، حجت الاسلام قائمی نیا و حجت الاسلام غرویان
(1) مسئله تکثر قرائت متون دینی و رسمیت بخشیدن به آن یکی از ارمغان های ترجمه می باشد که در محافل علمی و دانشگاهی جامعه ما هر از چند گاهی مطرح می شود. مراد از تکثر قرائت متون دینی این است که به علت نسبی بودن معرفت انسان به جهت ساختار ذهن او و تاثیر تعیین کننده پیش فرضهای مفسر در فهم او از سویی وبه دلیل لا اقتضاء و صامت بودن متن و سخن از سویی دیگر فهم های مختلف و متفاوتی از یک متن می توان داشت. این موضوع برای کسانی همچون شمشیر دو لبه ای شده است که از طرفی برای اثبات مدعیات بی دلیل خود و فرار از استدلال بدان تمسک می جویند و از طرف
برخی از خدمات سایت، از جمله مشاهده متن مطالب سالهای گذشته روزنامههای عضو، تنها به مشترکان سایت ارایه میشود.
شما میتوانید به یکی از روشهای زیر مشترک شوید:
شما میتوانید به یکی از روشهای زیر مشترک شوید:
اشتراک شخصی
در سایت عضو شوید و هزینه اشتراک یکساله سایت به مبلغ 1,390,000ريال را پرداخت کنید.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامهها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارتهای بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارتهای اعتباری بینالمللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکانپذیر است.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامهها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارتهای بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارتهای اعتباری بینالمللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکانپذیر است.
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی همه کاربران به متن مطالب خریداری نمایند!
توجه!
- دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت میگیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمیکند.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.