آرشیو یکشنبه ۲۹ امرداد ۱۳۸۵، شماره ۵۹۴۲
سیاسی
۲

صبح دیروز در سیستان و بلوچستان؛

نخستین مرحله رزمایش ضربت ذوالفقار با موفقیت اجرا شد

نخستین مرحله رزمایش بزرگ ضربت ذوالفقار که صبح دیروز با اجرای عملیات تازش هوایی در استان سیستان و بلوچستان آغاز شد با موفقیت به اجرا رسید.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به زاهدان،در این مرحله از رزمایش، عملیات تازش هوایی پس از شناسایی هواپیماهای بدون سرنشین از منطقه استقرار دشمن و آتش تیم های هوانیروز و انتقال سریع ادوات،تجهیزات و نیروها در قالب عملیات واکنش سریع با موفقیت انجام شد.

امیر سرتیپ حیدری سخنگوی این رزمایش در جمع خبرنگاران حاضر در رزمایش گفت:پس از فرود چتربازان،عملیات هلی برن تکاوران در مناطق مختلف جنوب شرق و دیگر نقاط مرزی کشور با استفاده از بالگردهای شنوک و بل 214هوانیروز اجرا و آرایش لازم با یورش واحدهای متحرک دوش پرتاب به منظور سد حرکات ستون خودرویی دشمن اتخاذ شد.

فرمانده کل ارتش درباره اهداف برگزاری رزمایش ضربت ذوالفقار گفت: دشمن دیوانه در لبنان تحقیر شد و از این تحقیر یا درس می گیرد یا نه؛آنچه از او سابقه داریم دیوانگی است بنابراین باید برای این دشمن خود را آماده نگه داریم.

امیر سرلشکر عطاالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه برگزاری نخستین روز از مرحله اول رزمایش ضربت در خصوص اهداف و وسعت این رزمایش به خبرنگاران گفت: این رزمایش در پیوستگی یک رزمایش سراسری است که وسعت آن را پهنه ایران اسلامی می دانیم و اولین مرحله آن در این منطقه برگزار شد.

فرمانده کل ارتش یکی دیگر از اهداف این رزمایش را عملیاتی کردن تخصص رزمندگان و مقابله با دشمن ارزیابی و تصریح کرد: امروز نشان دادیم که با احاطه بر تاکتیک های دشمن او را غافلگیر خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به منطقه رزمایش “ضربت ذوالفقار” در زاهدان امیر سرتیپ “محمد حسن دادرس” دیروزدر حاشیه این رزمایش در جمع خبرنگاران ااعلام کرد: توان یگانهای موشکی نیروی زمینی و زمین به هوا با ارتفاع متوسط در اندازه ای است که همه پهنه ایران عزیز اسلامی را تحت پوشش قرار می دهد و همچنین موفق شده ایم توان نظامی خود را به حدی برسانیم که هیچ نیروی هوایی در گستره جغرافیایی توان مقابله با ارتش جمهوری اسلامی ایران را نداشته باشد.

وی با اشاره به آزمایش بخشی از توانمندیهای “تازش هوایی سریع در این منطقه گفت: باارزیابی مثبتی که از نیروهای تخصصی ور زبده خود داشتیم این توان را داریم که در کوتاهترین زمان با ورود به صحنه، اقتدار خود در منطقه را حفظ کنیم.