آرشیو یکشنبه ۲۹ امرداد ۱۳۸۵، شماره ۵۹۴۲
شهرستان ها
۱۶

2400 نسخه کتاب خطی دیجیتالی به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اهدا شد

مشهد- خبرنگار رسالت:

رئیس موسسه فرهنگی کاشف الغطاء شهر نجف اشرف 95 حلقه لوح فشرده شامل تصویر 2400 نسخه کتاب خطی را به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اهدا کرد.

دکتر کاشف الغطاء پس از بازدید از کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی گفت: این کتابخانه با معماری منحصر به فرد وتجهیزات پیشرفته، نشانه عظمت جهان اسلام است و ما از دیدن اینچنین مکانی در جوار بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) احساس شادمانی و غرور می کنیم.

وی افزود: در حال حاضر بزرگترین خدمت به شیعه، انتشار فرهنگ آن است که دولت جمهوری اسلامی ایران در این زمینه گامهای بسیار خوبی برداشته است. وی با بیان اینکه در کتابخانه کاشف الغطاء بیش از صد حلقه میکروفیلم کتب خطی وجود دارد که در سال 1971 سازمان یونسکو از کتابخانه های عراق تهیه کرده است خاطر نشان کرد: برخی از آن کتابها در زمان جنگ در آتش سوختند که با دیجیتالی کردن میکروفیلمهای آنها می توان خدمت بزرگی به فرهنگ مکتوب مردم مسلمان عراق انجام داد.

رئیس کتابخانه و مرکز اسناد کاشف الغطاء با تاکید بر انعقاد تفاهم نامه همکاری گفت: از آنجا که کتابخانه آستان قدس رضوی هم از لحاظ تعداد میکروفیلم نسخ خطی و هم از لحاظ آموزش در جایگاه بسیار خوبی در منطقه و جهان اسلام قرار دارد ما خواستار همکاری بین کتابخانه ای در این زمینه هستیم.