آرشیو چهارشنبه ۱‌شهریور ۱۳۸۵، شماره ۵۹۴۴
بین الملل
۲۱

مشکل جدی سازمان ملل در تامین نیرو برای لبنان

به نوشته یک روزنامه روس سازمان ملل در تامین نیروی وعده داده شده برای جنوب لبنان با مشکل جدی مواجه شده است. به گزارش روزنامه «راسیسکایا گازیه تا» کشورهای اروپایی به جز ایتالیا، تمایلی برای اعزام سربازان خود به لبنان نشان نداده اند، اسرائیل هم مخالف مشارکت کشورهای مسلمان مالزی، بنگلادش و اندونزی در این عملیات صلح است. بدین ترتیب سازمان ملل متحد برای اعزام نیرو به لبنان دچار مشکل جدی شده که حضورشان برای ممانعت از سر گیری درگیریها که هر لحظه ممکن است اتفاق بیفتد، بسیار ضروری به نظر می رسد.

ایهود اولمرت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تماس با رومانو پرودی، همتای ایتالیایی خود پیشنهاد کرد ایتالیا فرماندهی نیروهای بین المللی تحت نظارت سازمان ملل برای برقراری صلح در لبنان را بر عهده بگیرد. این خواسته تل آویو، از سوی واشنگتن و لندن نیز مورد حمایت قرار گرفت. این در حالیست که پیش از این تصور می شد فرماندهی حافظین صلح بین المللی در لبنان را یک ژنرال فرانسوی بر عهده بگیرد. فرانسه تنها 200 نیرو به لبنان اعزام کرده است.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی یک هفته پس از توقف درگیری ها با حزب الله، دستکم 9 منطقه در داخل خاک لبنان را در طول مرز همچنان در اشغال خود دارد