آرشیو پنجشنبه ۲‌شهریور ۱۳۸۵، شماره ۲۵۷
صفحه اول
۱

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: ممنوعیت حمل هرگونه ساک دستی به داخل هواپیما در پروازهای انگلیس و آمریکا

ایسنا- براساس اتخاذ تصمیم مقامات امنیتی فرودگاه انگلیس وآمریکا، برای کنترل پروازها از کلیه مسافران محلی و عبوری (Local boarding & Transfer passengcrs) موکداخواسته شده است که از حمل هرگونه ساک دستی به داخل هواپیما جداخودداری کنند تا در محل کنترل پرواز با مشکلی مواجه نشوند.

روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، در راستای این کنترل هر مسافر مجاز است فقط یک بسته با ابعاد حداکثر 455355166) سانتی متر که داخل آن قابل رویت باشد، به داخل هواپیما ببرد، محتویات مجاز داخل بسته عبارتند از:

-کیف پول که می تواند حاوی پول، کارت اعتباری و کارت های شناسایی باشد;

-مدارک لازم مسافرت مانند گذرنامه و بلیت;

- داروهای ضروری و لازم جهت مصرف در طول پرواز، داروهای به صورت مایع مانند کیت های دیابتی و انسولین با مجوز پزشک مسافر قابل حمل به داخل هواپیما هستند.

-عینک های طبی و آفتابی بدون جعبه;

-لنز چشم بدون بطری مایع;

-غذای اطفال که باید توسط والدین در محل های کنترل چشیده شود و هم چنین لوازم بهداشتی مورد نیاز ضروری مانند دستمال، حوله، پنبه، نوار بهداشتی و... برای خانم ها;

-کلید بدون لوازم الکترونیکی مانند ریموت کنترل;

ورود کلیه مایعات شامل: «ژل ها، خمیرها، کرم ها، ترکیبی از مایعات و جامدات، هرگونه بسته های فشرده مانند خمیردندان، ژل مو، نوشیدنی ها، سوپ، عطر، خوشبوکننده ها، خمیر اصلاح و... به داخل هواپیما اکیداممنوع است، علاوه بر موارد فوق تمامی مسافران بازدید بدنی خواهند شد و تمام وسایل آنان مانند کفش، عصا و صندلی چرخدار آنان توسط دستگاه x-Ray کنترل خواهد شد.»

در مورد پرواز های از آمریکا لازم به ذکر است که منعی برای حمل ساک دستی به داخل پرواز وجود ندارد اما رعایت مفاد فوق به خصوص در مورد حمل مایعات به داخل هواپیما الزامی است.