آرشیو یکشنبه ۵‌شهریور ۱۳۸۵، شماره ۱۱۹۶
گفتنی
۵

شبکه جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب استقبال کافی نیست

75 درصد مشترکین ساکن در کوی رضوی (شهرک گردو) اراک، فاضلاب منازل خود را به شبکه جمع آوری انتقال و تصفیه بهداشتی فاضلاب وصل کرده اند.

مهندس شاهپور رجایی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: به منظور مشخص نمودن وضعیت نصب سیفون فاضلاب و وصل فاضلاب منازل توسط مشترکین به شبکه جمع آوری، انتقال و تصفیه بهداشتی فاضلاب در شهر اراک، کوی رضوی (گردو) این شهر به عنوان پایلوت مورد پیمایش قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس نتایج به دست آمده از این پیمایش با توجه به اینکه در کل این منطقه شبکه فاضلاب اجرا شده و 100 درصد اهالی ساکن در کوی رضوی از مزایای طرح فاضلاب برخوردار هستند فقط 75 درصد مشترکین فاضلاب منازل خود را به شبکه فاضلاب شهری وصل نموده اند و 25 درصد مشترکین اقدامی در این زمینه نکرده اند.

وی افزود: به نظر می رسد در مناطق دیگری هم که طرح فاضلاب اجرا شده و آماده بهره برداری است درصد قابل توجهی از مشترکین نسبت به وصل فاضلاب منازل خود به شبکه فاضلاب اقدام نکرده اند.

مهندس رجایی با اشاره به لزوم وصل فاضلاب منازل به شبکه جمع آوری، انتقال و تصفیه بهداشتی فاضلاب برای حفظ منابع آبهای زیرزمینی به عنوان تنها منبع تامین آب شهر اراک از آلودگی های ناشی از نفوذ فاضلاب چاه های منازل افزود: از مشترکینی که در مناطق آنها شبکه جمع آوری فاضلاب اجرا و سیفون فاضلاب نصب شده درخواست می شود تا نسبت به وصل فاضلاب منازل خود به شبکه جمع آوری فاضلاب هر چه سریع تر اقدام نمایند.