آرشیو یکشنبه ۵‌شهریور ۱۳۸۵، شماره ۱۱۹۶
اجتماعی
۶

مراکز بهزیستی در معرض تعطیلی

مددیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به واگذاری مرکز نگهداری زنان و دختران آسیب دیده امیدوار به بنیاد مستضعفان، گفت: مرکز «امیدوار» تنها مرکزی بود که زنان آسیب دیده با بیشترین میزان آسیب دیدگی در آن نگهداری می شدند و در حال حاضر این افراد در کنار زنان و دختران با سطح کمتر آسیب دیدگی نگهداری می شوند.

دکتر محمد نفریه در گفت و گو با ایسنا، افزود: علاوه بر مرکز «امیدوار» دادخواست برای صدور حکم تخلیه سه مرکز دیگر سازمان بهزیستی استان تهران صادر شده است که با این روند، وضعیت مراکز نگهداری و ساماندهی کودکان بی سرپرست و زنان و دختران آسیب دیده با مشکل مواجه می شود.

وی اظهار داشت: مرکز نگهداری زنان و دختران آسیب دیده «امیدوار» چندی پیش بر اساس حکم قضایی پلمب شد.

مدیر کل بهزیستی استان تهران تصریح کرد: مرکز امیدوار به همراه 7 ملک دیگر به عنوان مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و زنان آسیب دیده طی مقاوله نامه یی در اختیار سازمان بهزیستی قرار گرفت و این سازمان به دلایل مختلف از جمله داشتن بدهی صاحبان پیشین، تنها موفق شد سند دو ملک را به نام کند و بنیاد مستضعفان نیز به استناد مصادره یی بودن این املاک ادعای مالکیت کرد.

نفریه گفت: در آخرین توافقنامه یی که میان سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در چند سال گذشته به امضا رسید، مقرر شد که به ازای صدور سند مالکیت این 6 ملک به نام بهزیستی، این سازمان ملک دیگری را به بنیاد مستضعفان تحویل دهد و این توافق عملیاتی نشد.

وی خاطرنشان کرد: پس از اخذ حکم تخلیه از سوی بنیاد مستضعفان برای ملک امیدوار و پلمپ این مرکز تا تعیین تکلیف آن با وجود دستور معاون اول رییس جمهور، مقرر شده بود نمایندگان بنیاد مستضعفان و بهزیستی برای مصالحه بر سر این ملک به مذاکره بنشینند ولی نمایندگان بنیاد مستضعفان برای مذاکره حاضر نشدند.