آرشیو یکشنبه ۵‌شهریور ۱۳۸۵، شماره ۱۱۹۶
اخبار اقتصادی
۱۰

مدیرعامل سایپا:سال آینده 400هزار دستگاه خودرو را جایگزین می کنیم

ایسنا: امیدواریم 350 تا 400 هزار دستگاه خودرو را در سال آینده جایگزین خودروهای فرسوده کنیم.

احمد قلعه بانی مدیرعامل سایپا با بیان این مطلب افزود: تولید کل گروه سایپا امسال به 540 و تولید خودروهای سواری به 520 هزار دستگاه خواهد رسید.

او با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 30 درصد افزایش تولید داشتیم، گفت: در سه ماهه نخست امسال 25 درصد بودجه محقق شده است و ما امیدواریم در سال آینده با خروج 500 هزار دستگاه خودرو فرسوده و تولید 90 درصد محصولات سواری به صورت گازسوز 680 هزار دستگاه خودرو سنگین و سبک تولید کنیم.

قلعه بانی، درباره اینکه چگونگی خروج 500 هزار دستگاه خودرو فرسوده در سال آینده با وجود از رده خارج شدن 40 هزار دستگاه خودرو تاکنون، گفت: دولت مصمم به اجرای طرح و تمام لوازم آن نیز مهیا شده است. بودجه آن نیز دیده شده و تمام دستگاه ها بسیج شده اند؛ بنابراین دلیلی برای اجرانشدن آن وجود ندارد و سایپا به دلیل تنوع محصولات خود می تواند حداقل 350 هزار از 500 هزار دستگاه خودرو را جایگزین کند.

مدیرعامل سایپا در خصوص خودروهای فرسوده نیز گفت: برنامه امسال دولت خروج 250 هزار دستگاه خودرو فرسوده است که سایپا 120 هزار دستگاه آن را از چرخه خارج و جایگزین خواهد کرد. تاکنون نیز علت ماندگی پروژه، نبود خودرو گازسوز به عنوان خودرو جایگزین به تعداد کافی بوده است که این مشکل حل شده و با تامین مخزن، امسال به راحتی توانایی تولید120هزار خودرو گازسوز را خواهیم داشت. برای تامین مخزن نیز با دو شرکت چینی و شرکت هایی در امریکای لاتین به توافق رسیده ایم و از سال آینده نیز توانایی تولید 90 درصد محصولات خود را به صورت گازسوز داریم.