آرشیو چهارشنبه ۱‌شهریور ۱۳۸۵، شماره ۲۳۷۰۸
اخبار داخلی
۴

انوشه انصاری نخستین زن گردشگر فضایی جهان.

تاجر ثروتمند ژاپنی به دلیل رد شدن در آزمایشات پزشکی از سفر به ایستگاه فضایی بین المللی باز ماند و اکنون شانس جدی برای خانم انوشه انصاری وجود دارد تا به عنوان چهارمین گردشگر فضایی به جای این ژاپنی راهی فضا شود.

به گزارش ایسنا، دایسوکه اینوموتو قرار بود که به عنوان چهارمین گردشگر فضایی راهی ایستگاه فضایی بین المللی شود، اما بر اساس اعلام آژانس فضانوردی روسیه (روسکاسموس) وی نتوانسته است در آزمایشات پزشکی موفق بیرون آید.

یک سخنگوی آژانس فضانوردی روسیه ضمن تایید این خبر گفت: خانم انصاری احتمالا به همراه یک خدمه دیگر روسی راهی این سفر 10 روزه خواهد شد. وی ادامه داد: خانم انصاری اکنون با پرداخت 20 میلیون دلار برای این سفر آماده شده و لقب نخستین زن گردشگر فضایی را خواهد گرفت.

وی قرار است که در 14 سپتامبر و از بایکونور قزاقستان راهی فضا شود. به گزارش ایسنا، انوشه انصاری، نخستین فضانورد ایرانی که از وی به عنوان نخستین زن گردشگر فضایی جهان یاد می شود اینک تمرینات آماده سازی خود را در مرکز تمرینات فضایی روسیه پشت سر می گذارد.

انوشه انصاری که 38 سال دارد از حدود 20 سال پیش پیش در آمریکا اقامت داشته و مدیریت یک شرکت بزرگ فعال در زمینه فن آوری اطلاعات و ارتباطات را برعهده دارد. به گزارش ایسنا، وی هم اکنون مشغول سپری کردن دوره آموزشی خود در روسیه است.