آرشیو دوشنبه ۶‌شهریور ۱۳۸۵، شماره ۵۹۴۸
شهرستان ها
۶

مدیرکل نظارت و امور استانهای شورای نگهبان:سرنوشت سازترین انتخابات پس از پیروزی انقلاب را پیش رو داریم

شهرکرد - خبرنگار رسالت:

نصرت الله لطفی مدیرکل نظارت و اموراستانهای شورای نگهبان در جمع خبرنگاران در شهر کرد بر حساس و با اهمیت بودن انتخابات خبرگان رهبری در سال جاری بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد وگفت: این انتخابات بسیار سرنوشت ساز و با اهمیت است و ضرورت ایجاب می کند که مردم علاوه بر حضور پررنگ در این انتخابات فرد اصلح را از بین صالحان انتخاب کنند.

لطفی گفت: باید افرادی که انتخاب می شوند به عنوان پشتوانه محکم و قوی ولایت فقیه باشند و از آنجایی که حاکمیت اسلامی بر مبنای ولایت فقیه استوار است، ولایت فقیه نیز باید از پشتوانه قوی برخوردار باشد.

وی از ایجاد هماهنگی و وحدت رویه بین اعضای نظارت و هیئت های اجرایی انتخابات شورای اسلامی و خبرگان رهبری خبر داد و خاطرنشان ساخت: علی رغم اینکه نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی برعهده شورای نگهبان نیست ضرورت ایجاب می کند که با هیئتهای اجرایی و نظارت بر انتخابات شوراها هماهنگی و وحدت رویه اعمال شود.

لطفی از برگزاری انتخابات همزمان شوراهای اسلامی و خبرگان رهبری در 24 آذرماه خبر داد و گفت: این تاریخ از لحاظ قانون انتخابات خبرگان رهبری دارای منع قانونی می باشد که وزارت کشور در حال برطرف کردن این عیب قانونی می باشد. وی روز قانونی برگزاری انتخابات خبرگان رهبری براساس قانون انتخابات را 26 آبان ماه ذکر کرد که به علت برگزاری سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 85 در آبان ماه این تاریخ به 24 آذرماه تغییر یافته است.