آرشیو چهارشنبه ۱۵‌شهریور ۱۳۸۵، شماره ۲۶۸
صنعت - انرژی
۴

فشار سازمان گسترش برای تغییر مدیریت سایپا

قلعه بانی در تعطیلات تابستانی به تعطیلات دایمی می رود

روز سه شنبه گذشته جلسه هیات مدیره شرکت خودروسازی سایپا در محل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برگزار شد، اما احمد قلعه بانی مدیر عامل این شرکت به هنگام حضور در محل جلسه با درهای بسته و ممانعت از حضور مواجه شد.یک منبع آگاه اعلام کرد: «به نظر می رسد، طی هفته های گذشته، بین احمد قلعه بانی مدیر عامل و ریاحی و روشنی مقدم دو عضو موظف هیات مدیره سایپا، اختلافاتی به وجود آمده که روند فعالیت مدیران این شرکت را تحت تاثیر قرار داده است.»

تعطیلات تابستانی شرکت خودروسازی سایپا از فردا آغاز می شود. باتوجه به این که طی ماه های گذشته، تغییر مدیر عامل این شرکت همواره به تاخیر افتاده، گفته می شود تحقق این هدف در ایام تعطیل ساده تر به نظر می رسد.

جلسه روز سه شنبه هیات مدیره سایپا، مصوبه ای نداشته و گفته شده که باتوجه به ممنوعیت ورود قلعه بانی به جلسه، احتمال تغییر وی قوت یافته است.

پیش از این نیز هیات مدیره سایپا در مقطعی ریاحی را به عنوان مدیر عامل منصوب کرده بود، اما با انتشار خبری مبنی بر احتمال استعفای دسته جمعی مدیران سایپا و کاهش ارزش سهام این شرکت در بورس اوراق بهادار این موضوع تکذیب شد.

هم اکنون ریاحی، به عنوان عضو هیات مدیره موظف در شرکت حضور دارد.پس از آن نیز جلسه عمومی مجمع عادی و سالانه این شرکت در مهلت مقرر برگزار نشد و سهام داران این شرکت که با درهای بسته مواجه شدند، دو هفته دیگر آن را برگزار کردند.