آرشیو چهارشنبه ۱۵‌شهریور ۱۳۸۵، شماره ۲۶۸
صفحه آخر
۲۰
شفای امروز

عصبانی ها بیش تر بیماری های ریوی می گیرند

براساس یک مطالعه جدید، عصبانیت بر عملکرد ریه ها تاثیر منفی می گذارد. یک تیم تحقیقاتی آمریکایی روی بیش از 670 مرد این کشور تحقیق کردند و متوجه شدند عملکرد ریوی در افراد آرام و خونسرد و خوشحال بسیار بهتر از عملکرد ریه های افراد عصبانی و خشمگین است. براساس نتایج این مطالعه، مردان خشمگین با کاهش سریع تر ظرفیت ریه های خود هم روبه رو می شوند.

در این تحقیق مردانی از سن های 45 تا 85 سال در مورد شیوه زندگی و اخلاق و عملکرد و روحیه خود، مورد سوال قرار گرفتند و سپس عملکرد در ریه های آن ها با تست های سنجش ریوی مورد بررسی قرار گرفت این رابطه سه بار با فواصل شش ماهه و یک ساله مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت نتیجه آن این گونه توسط دکتر روزالیند رایت از دانشگاه هاروارد اعلام شد: «مردانی که عصبی تر و خشن تر از بقیه هستند در اولین بخش تحقیقات عملکرد ریوی ضعیف تری نسبت به افراد عادی دارند و پس از گذشت دو سال مشخص شد که عملکرد ریوی آن ها بسیار بدتر از افراد عادی شده است.»

با توجه به این که افرادی که عملکرد ریوی آن ها کاهش می یابد درصد بیش تری امکان ابتلا به بیماری های انسدادی ریه را دارند، می توان نتیجه گرفت که در افراد عصبی تر احتمال ابتلا به امراض ریوی بالاتر است.