آرشیو چهارشنبه ۲۲‌شهریور ۱۳۸۵، شماره ۱۲۱۰
پایداری
۱۰

با برپایی چند اردو انجام شد:حضور گسترده دانشجویان در طرح های محرومیت زدایی خراسان جنوبی

دانشجویان دانشگاه های امام صادق (ع)، شهید رجایی و سمنان برای کمک به محرومیت زدایی در مناطقی از استان خراسان جنوبی اردو زده اند.

به گزارش ستاد اطلاع رسانی اردوهای هجرت بسیج سازندگی، رییس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اعلام این خبر افزود: هم اکنون یک گروه 120 نفره از دانشجویان دانشگاه شهید رجایی از دهم ماه جاری در روستاهای شهرستان «قائن» مستقر و در حال ساخت خانه برای خانواده های بی بضاعت، بهسازی مدارس، انجام امور فرهنگی و ورزشی از جمله تشکیل کلاس های آموزشی هستند.

وی یادآور شد: این گروه جانشین گروه 60 نفره یی از همین دانشگاه شده اند که از اواخر ماه گذشته به مدت 15 روز میهمان منطقه بودند.سرهنگ صفرعلی اسماعیلی همچنین از هماهنگی برای ورود گروه 40 نفره دانشجویان سمنانی در هفته آخر مردادماه به مدت 15 روز خبر داد و گفت: بدین ترتیب تا پایان مردادماه در قالب اردوهای هجرت، 340 دانشجو در ده تیم کاری به مناطق مختلف این استان اعزام خواهند شد.وی ادامه داد: پیش از این، روستاهای شهرستان نهبندان به مدت 20 روز از نیمه تیرماه، میزبان دو گروه دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) بودند که با حضور 90 پسر و 30 دختر دانشجو ساخت مسجد و خانه و انجام کارهای علمی، فرهنگی را در دستور کار خود داشتند.سرهنگ اسماعیلی با بیان استقبال اهالی و روستاییان نسبت به برپایی این اردوها تاکید کرد: حضور دانشجویان در مناطق محروم علاوه بر انجام فعالیت هایی در زمینه محرومیت زدایی، به ارتقای فرهنگی علمی مناطق محروم بویژه دانش آموزان آنها کمک شایانی می کند.

وی برگزاری کلاس های آشنایی با رایانه، احکام، امداد و بهداشت، تقویتی و جبرانی، مداحی، تربیت بدنی، طراحی فرش و... را از جمله آموزش های ارایه شده توسط دانشجویان به اهالی عنوان کرد.