آرشیو شنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۸۵، شماره ۲۳۷۲۷
اخبار داخلی
۲

حداد عادل: هیچ انحرافی در برنامه انرژی هسته ای ایران وجود ندارد

تهران - خبرگزاری جمهوری اسلامی:

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قدرتهای سلطه طلب خود می دانند هیچ گونه انحرافی به سوی نظامی گری با استفاده از انرژی هسته ای در ایران وجود ندارد.

به گزارش اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس،غلامعلی حداد عادل در سخنرانی اش در دانشگاه ملی قرقیزستان با بیان این مطلب افزود: این در حالی است که آنها موفقیت دانشمندان جوان ایرانی را در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای، تلاش برای تهدیدمردم جهان عنوان می کنند.

حداد عادل گفت: در دنیای ما بسیاری از کلمات معانی واقعی خود را از دست داده و به صورت ابزاری در دست قدرتمندان درآمده است، قدرتهایی هستند که به قصد تسلط بر مردم و منابع طبیعی کشورهای دیگر جنگ به راه می اندازند و این جنگ افروزی را تلاش برای صلح می نامند.

آمریکا در پی بهانه است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا همیشه برای مخالفت با جمهوری اسلامی ایران در پی بهانه است و بهانه امروزش استفاده ایران از انرژی هسته ای است.

غلامعلی حدادعادل در مصاحبه مشترک با رئیس مجلس قرقیزستان افزود: آمریکا اخیرا اعتراف کرده که رفتار دوگانه اش با ایران درخصوص استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای توجیه پذیر است و همین اعتراف آنها نشان می دهد که این مخالفتشان بهانه ای بیش نیست.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی با تصویب چند قانون بر استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای تاکید کرده است، گفت: مجلس هم به حق مسلم ایران در استفاده از انرژی هسته ای و هم بر ضرورت اعتمادسازی درباره صلح آمیز بودن این فعالیتها تاکید کرده است.

رئیس مجلس قرقیزستان نیز در این نشست خبری با تاکید بر افزایش مبادلات تجاری میان دوکشور گفت: متاسفانه سطح روابط اقتصادی دوکشور رضایت بخش نیست اما ظرفیتهای خوبی برای توسعه این روابط وجود دارد.

تاکید بر احیای جاده ابریشم

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که جاده تاریخی ابریشم از دو کشور ایران و قرقیزستان عبور می کرده است بر احیای این جاده، متناسب با مسائل روز دنیا تاکید کرد.

غلامعلی حداد عادل در دیدار با نخست وزیر قرقیزستان نیز با بیان این که با وجود تشابهات فرهنگی و تاریخی فراوان میان دو ملت هنوز مردم دو کشور اطلاعات کمی از هم دارند گفت: باید راه های معرفی مسائل تاریخی و گردشگری ایران و قرقیزستان به مردم دو کشور شناسانده شود.