آرشیو شنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۸۵، شماره ۲۳۷۲۷
اخبار داخلی
۳

جشن شکوفه ها برای بیش از یک میلیون کلاس اولی

معاون آموزش و پرورش عمومی از برگزاری جشن شکوفه ها در 30 شهریور برای حدود یک میلیون و 100 هزار کلاس اولی خبر داد. حسین احمدی در گفت وگو با فارس افزود: با توجه به اینکه آغاز سال تحصیلی جدید مقارن با ماه مبارک رمضان است، در دستورالعمل ها و بخشنامه های آغاز سال تحصیلی

به برگزاری برنامه هایی برای ایجاد معنویت بیشتر در مدارس تاکید شده است. وی ادامه داد: آغاز سال تحصیلی باید با شادمانی توام باشد و در دستورالعمل ها از مدارس خواستیم که فضای معنوی، علمی و شور و نشاط در مدارس حاکم باشد. احمدی به طرح آموزش های قرآنی برای معلمان ابتدایی اشاره کرد و گفت: این کار که از شهریور امسال با آموزش مدرسان قرآن همراه بود، بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در آموزش و پرورش باید توجه بیشتری به قرآن شود، آغاز شد. وی افزود: محور آموزش قرآن در دوره ابتدایی کتابهای درسی است و سعی می شود با روش های جذاب و مناسب، دانش آموزان ابتدایی را به خواندن صحیح قرآن تشویق کرد.

احمدی ادامه داد: آموزش قرآن باید از پایه های ابتدایی شروع شود. وی تعداد نوآموزان پیش دبستانی را بیش از 550 هزار نفر ذکر کرد و گفت: ما هر سال نسبت به سال قبل حدود 5 تا10 درصد افزایش نوآموز پیش دبستانی داریم و در حال فرهنگسازی هستیم تا بتوانیم تمام پیش دبستانی ها را تحت آموزش های پیش دبستانی قرار دهیم.