آرشیو شنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۸۵، شماره ۲۳۷۲۷
شهرستان ها
۸

طلب7 میلیارد ریالی شهرداری الشتر از دستگاه های اجرایی

خرم آباد - خبرنگار اطلاعات: رکود اقتصادی، منابع درآمدی شهرداری الشتر را مختل کرده است.

شهردار الشتر با بیان این مطلب، افزود: نیم درصد صنایع استان لرستان به عنوان مهم ترین منابع تجمیع عوارض در الشتر واقع شده و این واحدهای صنعتی هم اکنون نیمه فعال هستند که این امر علاوه بر گسترش محرومیت در منطقه، شهرداری را در بخش درآمدی از محل تجمیع عوارض با رکود جدی مواجه ساخته است.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد نابسامان در این منطقه سبب شده است که درآمدهای شهرداری همواره از هزینه های آن کمتر باشد، تصریح کرد: شهرداری الشتر باید ماهانه 13میلیارد ریال از محل تجمیع عوارض درآمد داشته باشد، اما با شرایط موجود تحقق این مبلغ میسر نخواهد بود و از طرفی امرار معاش مردم و به ویژه شهروندان این منطقه از کشاورزی و عدم توان مالی آنها باعث شده که در اغلب فصول سال شهرداری درآمدی از محل دریافت عوارض عمومی کسب نکند و این درحالی است که برای پرداخت عوارض بخش های دولتی نیز چاره ای اندیشیده نشده و این مهم پایداری منابع در آمدی در شهرداریها را متزلزل کرده است.

وی گفت: شهرداری الشتر بالغ بر 7 میلیارد ریال بابت عوارض سنوات گذشته از دستگاه های اجرایی طلب دارد که برای حصول آنها همواره مشکل دارد.

وی تصریح کرد: هرکجا که شهرداری بدهکار می شود، دستگاه های دولتی با ابزارهای قانونی و سیاسی و با مسدود کردن حساب های بانکی، قطع شبکه های آب، برق و گاز این شهرداری، طلب خود را دریافت می کنند.

به گفته وی عمده مطالبات شهرداری الشتر بابت عوارض از دستگاه های اجرایی همچون مسکن و شهرسازی، آب و فاضلاب، سازمان جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، تربیت بدنی و اداره پست است.

رئیس سازمان صنایع و معادن استان لرستان درباره وضع واحدهای صنعتی الشتر گفت: واحدهای صنعتی موجود در این شهرستان واحدهای به جا مانده صنایع روستایی هستند که با برنامه ریزی درست اجرا نشده اند.

غلامرضا مصدق افزود: واحدهای نیمه فعال این منطقه که مشکل نقدینگی دارند، می توانند برای تامین نقدینگی به این سازمان مراجعه کنند.

وی یادآور شد: در حال حاضر چند طرح صنعتی مناسب نظیر کارخانه های آرد، پنبه UF و سموم کشاوری در الشتر در حال اجرا است که با بهره برداری از آنها اقتصاد این شهرستان رونق می یابد.

وی تصریح کرد: شهرک صنعتی الشتر آماده واگذاری زمین به متقاضیان برای ساخت کارخانه است، اما در بخش خصوصی چندان استقبالی نمی کند.

خواندن اصل فایل