آرشیو شنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۸۵، شماره ۲۳۷۲۷
شهرستان ها
۹

فاز دوم پروژه بین الحرمین شیراز بزودی اجرا می شود

شیراز - خبرنگار اطلاعات: فاز نخست پروژه بین الحرمین شیراز اجرایی شده و فاز دوم که مربوط به گودبرداری و بتن ریزی این منطقه است، اواخر شهریورماه آغاز می شود.

حمزه منصوری معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز با اعلام این خبر، گفت: بافت تاریخی بین الحرمین شیراز در 3 فاز بهسازی می شود.

وی با اشاره به اینکه پروژه بین الحرمین توسط پیمانکار خارجی اجرا می شود می شود، از اعلام اعتبار پیش بینی شده برای این پروژه خودداری کرد و افزود: این طرح یک پروژه مشارکتی است و پس از اتمام کار هزینه ها پرداخت خواهد شد. البته شهرداری در تمام مراحل اجرای کار نظارت کامل دارد. منصوری تصریح کرد: این منطقه میان دو حرم حضرت شاهچراغ و حضرت آستانه قرار گرفته و قرار است در این محدوده علاوه بر تعریض و نوسازی معابر، کاربری های تجاری، خدماتی و فرهنگی نیز ایجاد شد.

معاون شهرسازی و معماری شیراز با اشاره به اینکه بهسازی این بافت، نوسازی بافت های مجاور را تسهیل می کند، عنوان کرد: در حال حاضر 8 طرح مطالعاتی در بافت تاریخی شیراز در حال اتمام است که 4 طرح توسط شهرداری امسال اجرایی می شود.

منصوری در پایان گفت: بافت تاریخی شیراز 7 دوره تاریخی را پشت سر گذاشته و بیش از 400 اثر ثبت شده در آن وجود دارد به همین دلیل برای بازسازی در هر مرحله دو هکتار از این بافت انتخاب و کار بهسازی در آن انجام می شود تا به بافت آسیب وارد نشود.