آرشیو دوشنبه ۲۷‌شهریور ۱۳۸۵، شماره ۲۳۷۲۹
شهرستان ها
۹

199 واحد صنعتی آلاینده در استان تهران پلمب شد

کرج - خبرنگار اطلاعات: 199 واحد صنعتی آلاینده در استان تهران به دلیل رعایت نکردن استاندارد، پلمب شد.

بزرگیان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: امسال با انجام عملیات گشت و پایش تاکنون 396 اخطاریه زیست محیطی از سوی این اداره کل برای واحدهای آلاینده تهران صادر شده است. وی درباره شمار شکایات واصله از واحدهای آینده گفت: از ابتدای امسال تاکنون 92 شکایت از این واحدهای آلاینده گزارش شده که از این تعداد به 90 مورد پس از انجام عملیات نمونه برداری و سنجش آلودگی رسیدگی و در نهایت با این واحدها برخورد قانونی شد.

بزرگیان اظهار داشت: براساس آمار اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران، حدود 542 هزار واحد تولیدی، صنعتی، خدماتی و صنفی در شهر تهران فعال هستند.

وی تاکید کرد: از این تعداد حدود 175 هزار واحد تولیدی و صنعتی بوده که باید عملکرد زیست محیطی این واحدها مورد پایش و کنترل قرار گیرد. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: در صورت رعایت نکردن استاندارد از سوی، واحدهای تولیدی صنعتی این واحدها به سبب ایجاد آلودگی هوا، آب، خاک، فاضلاب و مواد زاید جامد (پسماندهای ویژه) با برخورد قانونی مواجه می شوند.

وی گفت: شناسایی واحدهای آلاینده و برخورد قانونی با این واحدها از جمله اقدامهای این اداره برای پیشگیری و رفع انواع آلودگی های زیست محیطی است.