آرشیو دوشنبه ۲۷‌شهریور ۱۳۸۵، شماره ۲۳۷۲۹
حوادث
۱۳

اخبار شهری

احتمال جلوگیری از تردد خودروهای تک سرنشین

معاون انسانی سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: در صورت آلودگی بیش از حد و ناسالم بودن هوا در روزهای آغازین سال تحصیلی، احتمالا از تردد خودروهای تک سرنشین جلوگیری می شود.

اصیلیان در مصاحبه با واحد مرکزی خبر، مهم ترین برنامه سازمان حفاظت محیط زیست را برای کاهش آلودگی هوا، توسعه ناوگان عمومی دانست و ابراز امیدواری کرد مردم در آستانه سال جدید تحصیلی کمتر از خودروهای شخصی استفاده کنند.

علت تاخیر در حرکت قطار مترو

معاون بهره برداری راه آهن شهری تهران (مترو) گفت: صبح دیروز به علت بروز مشکل در ترمز یکی از قطارها مسافران آن قطار تخلیه شدند تا قطار به تعمیرگاه فرستاده شود که این مساله باعث تاخیر 13 دقیقه ای در حرکت قطارها شد.

جعفر ربیعی افزود: خوشبختانه مشکل برطرف شده و حرکت قطارها به حالت عادی بازگشته است.

ارائه 2 هزار کارت منزلت

سرویس اجتماعی: تاکنون 2 هزار کارت منزلت میان بازنشستگان شهرداری تهران توزیع شده است.

مدیر روابط عمومی و امور اجتماعی سازمان بازنشستگی شهرداری تهران گفت: از اواخر سال 83 تاکنون، کارت منزلت به 2 هزار نفر از بازنشستگان شهرداری و همسران آنان که بالای 65 سال سن دارند و همچنین بازنشستگان ایثارگر در سطح شهر تهران، تحویل داده شده است.

رحمت الله کوکلان افزود: به همراه کارت منزلت، کتابچه راهنما نیز تحویل می شود که در آن همه مراکزی که این افراد می توانند به صورت رایگان از خدمات آن استفاده کنند، معرفی شده است.

پاکسازی شمال تهران

سرویس اجتماعی: با اتمام طرح جهادی 137 که به منظور بررسی کامل مشکلات محله ها و رفع نابسامانی های عمرانی و خدمات شهری در معابر و کوچه های فرعی اجرا شد، بیش از 11 میلیون و 878 هزار و 289 مترمربع از سطح محدوده شمال تهران پاکسازی و رفت و روب شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، این طرح با همکاری 14 هزار نفر نیروی انسانی مشغول به کار در منطقه و به کار بردن 725 سرویس ماشین آلات خدماتی از 26 تیرماه تا 18 شهریورماه سال جاری به صورت مرحله ای در نواحی 9گانه اجرا شد.