آرشیو دوشنبه ۲۷‌شهریور ۱۳۸۵، شماره ۲۳۷۲۹
اقتصادی
۱۷

حجم تردددر جاده ها 10 برابر شده است

وزیر راه وترابری اعلام کرد: از سال 75 تا 85 آمارها نشان می دهد که تقریبا حجم تردد در کشور 10برابر شده است و تصادفات در این 10سال حدود دوبرابر رشد داشته است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت راه و ترابری، مهندس "محمد رحمتی" که در جلسه مجمع عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سخن می گفت، بیان داشت: باید در برخی جاده های اصلی کشور سطح ممنوعیت تردد خودروهای فرسوده حمل بار را افزایش داد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز در این جلسه اعلام کرد: به منظور مشارکت بیشتر بخش خصوصی خانه حمل و نقل تا دو هفته دیگر آغاز به کار می کنند و تاکنون 225 هزار نفر از رانندگان کارت سلامت دریافت کرده اند همچنین کارت هوشمند وسیله نقلیه و راننده به تدریج در اختیار تمامی رانندگان قرار می گیرد.

مهندس "محمد بخارایی" که در جلسه مجمع عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سخن می گفت، با اشاره به خصوصی سازی در زمینه ساخت علایم، اسفالت و خط کشی خطوط، خاطرنشان کرد: هم اکنون 60درصد تجهیزات راهسازی به بخش خصوصی واگذار شده است و 40درصد باقی مانده نیز به این بخش واگذار خواهد شد.

وی اعلام کرد: بیمه تامین اجتماعی رانندگان از دغدغه های وزارت راه وترابری می باشد که این مسئله در پیشنهاد مشترک وزارت رفاه و تامین اجتماعی و وزارت کار برای شورای اقتصاد ارائه شد که مورد موافقیت قرار نگرفت.رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ابراز داشت: لایحه ای در زمینه بیمه رانندگان در حال تهیه است که بزودی تقدیم مجلس می شود. مهندس "بخارایی" تصریح کرد: در نظر داریم شرکت های حمل و نقل ساماندهی شود و در این زمینه هفته آینده آئین نامه و قوانین مربوط به شرکت ها ارائه می شود.وی در ادامه این جلسه یادآور شد: هم اکنون 1400 کیلومتر از محورهای شریانی کشور دارای سیستم روشنایی است و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای 720 کیلومتر جاده را به منظور ایجاد روشنایی جزو برنامه امسال خود قرار داده است.رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: کنترل هوشمند به صورت آزمایشی درمحور قزوین - رشت و تهران - قم اجرا می شود و کارت هوشمند از اوایل مهرماه در پایانه بندرعباس راه اندازی خواهد شد.وی بیان کرد: آموزش رانندگان جزو برنامه های اصلی سازمان قراردارد و برای راه اندازی رادیو ایمنی مذاکرات انجام شده است.