آرشیو سه‌شنبه ۲۸‌شهریور ۱۳۸۵، شماره ۲۷۸
صفحه اول
۱

اختصاص 66 درصد اعتبارات عمرانی در پایان پنج ماه اول سال

مهر- در شرایطی که دولت تصمیم به تدوین لایحه متمم بودجه عمرانی برای شش ماهه دوم سال گرفته است، گزارش های تهیه شده در وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی حاکی از آن است که در پنج ماهه اول امسال 66 درصد اعتبارات طرح های عمرانی نسبت به رقم مصوب بودجه ای، تخصیص یافته است.

بر اساس این گزارش، دولت طی این مدت 44 هزار و 323 میلیارد ریال بابت طرح های عمرانی اعتبار اختصاص داده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 65 درصد افزایش نشان می دهد.

این گزارش می افزاید: «در پنج ماهه اول سال گذشته دولت تنها 26 هزار و 811 میلیارد ریال به طرح های عمرانی اعتبار تزریق کرده بود.»

این گزارش حاکی است، یک هزار و 10 میلیارد ریال در پنج ماهه اول امسال بابت طرح های عمرانی ملی و ردیف ها (شامل طرح های اوراق مشارکت) پرداخت شده است.

این گزارش تصریح می کند: دولت برای طرح های ملی و ردیف ها 33 هزار و 331 میلیارد ریال نیز از محل حساب ذخیره ارزی برداشت کرده است. در عین حال، 9 هزار و 982 میلیارد ریال نیز در پنج ماهه اول امسال به طرح های عمرانی استانی تخصیص داده شده است.

همچنین دولت برای مقاوم سازی مدارس دو هزار و 54 میلیارد ریال در پنج ماهه اول امسال اعتبار اختصاص داده و این در حالی است که در سال گذشته رقم تخصیصی برای این منظور صفر بوده است.